DERS ADI

: 2D BİLGİSAYAR CANLANDIRMASI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTC 3205 2D BİLGİSAYAR CANLANDIRMASI I ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FAİK KARTELLİ

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi

Dersin Amacı

Seçtiği İki boyutlu canlandırma tekniğinde yeterlilik kaandırabilme.Mevcut yöntemleri öğretme.Temel hareket prensiplerini kavratma .

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel canlandırma üretim yöntemlerini teorik düzeyde bilmesi.
2   Temel canlandırma teknikleriyle denemeler yapabilmesi.
3   Temel canlandırma tekniklerinin üretim yöntemlerini temel düzeyde anlayabilmesi.
4   Temel canlandırma tekniklerinin farklarını anlayabilmesi.
5   Temel canlandırma tekniklerinin üretim süreçlerindeki sorunları çözebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 'Squash and stretch' konusunda 2B Bilgisayarlı canlandırma yöntemleriyle uygulama yapmak
2 Uygulamalar
3 'Anticipation' konusunda 2B Bilgisayarlı canlandırma yöntemleriyle uygulama yapmak .
4 Uygulamalar
5 'Staging' konusunda 2B Bilgisayarlı canlandırma yöntemleriyle uygulama yapmak .
6 Uygulamalar
7 'Straight ahead action and pose to pose' konusunda 2B Bilgisayarlı canlandırma yöntemleriyle uygulama yapmak
8 Uygulamalar
9 'Follow through and overlapping action' konusunda 2B Bilgisayarlı canlandırma yöntemleriyle uygulama yapmak .
10 Uygulamalar
11 'Slow in and slow out' konusunda 2B Bilgisayarlı canlandırma yöntemleriyle uygulama yapmak .
12 Uygulamalar
13 Öğrecinin seçtiği bir konuda 2B Bilgisayarlı canlandırma yöntemleriyle uygulama yapmak .
14 Uygulamalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: The ILLUSION OF LIFE: DISNEY ANIMATION-Ollie Johnston, Frank Thomas.The Animator's Survival Kit, Expanded Edition: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators-Richard Williams

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, denemeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi
Uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden iki haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BSN Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ürettiği denemeleri internet üzerinden öğrencilerin görebildiği kapalı grupta paylaşılır . Öğrencilerin mensubu olduğu grup puanlar. Öğrencilerden Alınan Puan % 50 sini oluştururken .İkinci % 50 Dersi veren Öğretim Üyesi tarafından belirlenir.

Değerlendirme Kriteri

1-Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 1 7
Örnek olay çalışması 7 3 21
Uygulama 8 4 32
Tasarım Projesi 6 6 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 1 7
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1444111555522224
ÖK.2444111555522224
ÖK.3444111555522224
ÖK.4444111555522224
ÖK.5444111555522224