DERS ADI

: TOKSİKOEPİDEMİYOLOJİ VE ZEHİR DANIŞMA MERKEZLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOK 6055 TOKSİKOEPİDEMİYOLOJİ VE ZEHİR DANIŞMA MERKEZLERİ SEÇMELİ 1 4 0 9

Dersi Veren Birim

Toksikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROFESÖR YEŞİM TUNÇOK

Dersi Alan Birimler

Toksikoloji Doktora

Dersin Amacı

Toksikoepidemiyoloji tanımı ve gelişmesi, dünyada ve Türkiye de Zehir Danışma Merkezleri, Zehir Danışma Merkezlerinin yapılanması, işlevleri ve işleyişi, toksikoepidemiyolojik araştırma planlama

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye de ve dünyadaki Zehir danışma merkezlerinin durumunu tanımlayabilme
2   Zehirlenmelerin önlenmesi ve zehirlenen hastanın yönetimi konusunda Zehir Danışma Merkezi işlevini ve işleyişini tanımlayabilme
3   Zehir Danışma Merkezine başvuruları değerlendirip yanıtlayabilme
4   Toksikoepidemiyolojik bir araştırma planlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Toksikolojinin tarihçesi
2 Dünyada ve Türkiye de Zehir Danışma Merkezleri
3 Zehir Danışma Merkezi kurmak için minimum gereksinimler ve kılavuzlar
4 Zehir Danışma Merkezine başvuruların yönetimi
5 Zehir Danışma Merkezi veri tabanı ve kalite kontrol sistemi
6 Türkiye ve Dünyada toksikoepidemiyolojik verilerin değerlendirilmesi, toksikovijilans
7 Toksikopidemiyolojik bir projenin hazırlanması, yürütülmesi ve yayınlanması
8 Proje yazımı-1
9 Proje yazımı-2
10 Projenin yürütülmesi-1
11 Projenin yürütülmesi-2
12 Proje bulgularının yazımı ve yayınlanması-1
13 Proje sunumu-1
14 Proje sunumu-2
15 Proje sunumu-3
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Birinci Basamağa Yönelik Zehirlenmeler Tanı ve Tedavi Rehberleri 2007, Yücel Ofset Matbaacılık, Ankara
Yardımcı Kaynaklar:
1. Goldfrank LR, Flomenbaum NE, Lewin NA, Weisman RS, Howland MA, Hoffman RS, eds. Goldfrank s Toxicologic Emergencies, 9th edition, USA, The McGraw-Hill Companies, 2010.
2. Olson KR. Poisoning and Drug Overdose. 4th edition, McGrawHill, USA, 2004.
3. POISINDEX® System: Klasco RK (Ed): POSINDEX® System. Thomson Micromedex, Greenwood Village, Colorado

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı, Zehir Danışma Merkezi nde haftada 2 saat yapacakları uygulama ve hazırlayacakları projeden alacakları not ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.tuncok@deu.edu.tr, tel: 4123909

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Sunum Hazırlama 1 40 40
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 40 40
Tasarım Projesi 1 40 40
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 220

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.151155535311511
ÖK.251155525111515
ÖK.351155525111515
ÖK.451155525151511