DERS ADI

: MESLEKİ ŞEKİLLENDİRME I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEÇ 1003 MESLEKİ ŞEKİLLENDİRME I ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SERAP IŞIKHAN

Dersi Alan Birimler

Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı

Öğrencilere, Türk çini sanatının tarihsel gelişim sürecini, her dönemin sanatsal ve teknik özellikleri belirtilerek anlatmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk çini sanatının başlangıcı olan Büyük Selçuklu döneminden 20.yüzyıl Çanakkale Seramiklerine kadar olan süreçte, çini sanatında kullanılan teknik ve teknolojik üretimleri kuramsal açıdan tanımlayabilmesi,
2   Türk Çini sanatında dönemlerden yola çıkılarak anlatılan çeşitli çini üretiminde kullanılan teknikler konusunda bilgilenebilmesi,
3   Çini sanatının dönemsel desen-kompozisyon özelliklerinin ana hatlarıyla ayırt edebilmesi,
4   Geleneksel seramiğin tarihsel süreçte geçirdiği aşamaları anlatabilmesi,
5   Türk çini sanatında çininin kullanım alanlarını yer, mekan ve boyut olarak belirtebilmesi, beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk El sanatı dersinin içeriği hakkında bilgi verilerek, kaynakların tanıtılması
2 Türk Çini Sanatının tarihsel süreç boyunca dönemlerinin tanıtımı ve 9.-11. Yüzyıllardaki Büyük Selçuklularda çini sanatının gelişimi ve özellikleri hakkında bilgi verilmesi.
3 Büyük Selçuklu (İran Selçukluları) Çini sanatında görülen çini üretimleri ve teknikleri hakkında bilgi verilmesi.
4 Büyük Selçuklu (İran Selçukluları) Çini sanatının özellikleri ve tanıtımının yapılması.
5 Anadolu Selçuklu Çini Sanatının özellikleri ve tanıtımının yapılması
6 Anadolu Selçuklularında Çini Sanatının gelişimi ve çini üretim tekniğinin dönemsel özelliklerinin anlatılması
7 Erken Osmanlı Çini Sanatının özelliklerinin anlatılması
8 Erken Osmanlı Dönemi Milet İşi diye bilinen formların dönem bakımından ve yüzyıl olarak sanatsal,teknik ve teknolojik özellikleri
9 15.yüzyıl İznik Çini Sanatının tanıtılması ve dönemin sanatsal ve teknik özelliklerini görsel ve kuramsal bilgilendirilme
10 16.yüzyıl İznik Çini Sanatının tanıtılması ve dönemin sanatsal ve teknik özelliklerini görsel ve kuramsal bilgilendirilme
11 18.yüzyıl Kütahya Çini Sanatının tanıtılması ve dönemin sanatsal ve teknik özelliklerini görsel ve kuramsal bilgilendirilme
12 20.yüzyıl Çanakkale Seramiklerinin tanıtılması ve dönemin sanatsal ve teknik özelliklerini görsel ve kuramsal bilgilendirilme
13 Anadoluda bulunan çömlekçi merkezlerinin tanıtımı ve yöresel bakımdan üretim teknikleri hakkında bilgilendirme.
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
ATASOY,Nurhan- Ruby, Jullian; İznik Seramikleri, 1989
ASLANAPA,Oktay; Türk Sanatı El Kitabı, Ankara,1993
Öney,Gönül; Beylikler Devri Sanatı,Ankara 1989

Diğer ders materyalleri:
Bilgisayar,barkovizyon

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Her hafta işlenecek konular hakkında önceden öğrencilere ders notu ve bilgi verilerek bir sonraki derse konu ile ilişkin kaynaklar getirilerek öğrencilerle birlikte işlenecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + FN * 0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + DKL * 0.10 + BUT * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır. Ayrıca verilen araştırma konusu dönem içi puanlamasına katılarak ve devamsızlık oranı da eklenerek ortalaması alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.savas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 2 2 4
Final sınavına hazırlık 2 2 4
Ödev hazırlama 4 2 8
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 5 2 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15533
ÖK.255332
ÖK.3555
ÖK.4533
ÖK.554