DERS ADI

: ÇİNİ TASARIMI V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GEÇ 4001 ÇİNİ TASARIMI V ZORUNLU 4 4 0 9

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT VEDAT KACAR

Dersi Alan Birimler

Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Selçuklu ve Erken Osmanlı döneminin çini, desen ve form anlayışından yola çıkarak, günümüzün estetik anlayışında Selçuklu ve Erken Osmanlı ya göndermeler yapan yeni tasarımlar yapmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çini de Selçuklu ve Erken Osmanlı dönemlerini tanıyarak farklı bir biçimde yorumlayabilmek
2   Geleneksel form anlayışından farklı form anlayışını tasarlayıp uygulayabilmek,
3   Geleneksel dekor teknikleri dışında farklı dekor tekniklerini uygulayabilmek
4   Bugünün estetik anlayışını tasarımında yansıtabilmek
5   Yaptığı tasarımları sergileme sunma ve yorum yapabilme becerisine sahip olabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

GEÇ 3002 - Çini Tasarımı IV

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Erken Osmanlı döneminin tarihsel süreçte değerlendirilmesi
2 Erken Osmanlı dönemi Çini desen ve form anlayışı
3 Tasarım konusunun belirlenmesi ve tasarım süreçleri
4 Tasarım eskiz aşamaları
5 Eskiz aşamaları
6 Eskiz aşamaları
7 Eskiz aşamaları
8 Eskiz aşamaları
9 Belirlenen tasarımın üretim aşamaları
10 Üretim çalışmalarına devam edilmesi ve sunum dosyasının hazırlık çalışmaları
11 Üretim aşamaları
12 Üretim aşamaları
13 Üretim aşamaları
14 Üretimi yapılan çanakların orijinal form ve boyutlarına göre seçimi ve renk denemelerinin sunumu için gerekli düzenlemelerin yapılması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: ASLANAPA,Oktay-YETKİ,Şerare-ALTUN,Ara; İznik Çini Fırınları Kazısı II.Dönem 1981-1988,İst.1989, 326 S.

ATASOY,Nurhan-RABY,Jullian; İznik Seramikleri,1989
Yardımcı kaynaklar: DEMİRİZ, Yıldız; İslam Sanatında Geometrik Süsleme, İst.2000,407 S.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste en önemli süreç araştırmadır. Hem geçmiş dönemlerin izlerini hem e bu güne ait estetik değerleri araştırarak bolca tasarım yapmaları gerekmektedir. Yapılan tasarımlar netleştikten sonra üretim şeması çıkartılarak derste tartışılacaktır. Öğrenciler yaptıkları kütüphane araştırmaları sonucunda konuya ilişkin teorik ve görsel bulgularını hem derste paylaşacak hem de araştırma dosyasında sunmak üzere hazırlayacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 JD JüriDeğ.
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu PR * 0.40 + JD * 0.40 + DKL * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olmasına rağmen ara sınav ve final sınavı yapılmayacaktır. Yerine dönem içinde yaptıkları araştırma ve uygulamalardan ve dönem sonunda jürili bir değerlendirme yapılacaktır

Değerlendirme Kriteri

Proje değerlendirmesi öğrencinin yaptığı sunum, dönem sonunda jüri tarafından 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vedat.kacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 4 60
Uygulama 15 4 60
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Sunum Hazırlama 5 2 10
Laboratuvar defteri hazırlama 15 3 45
Ödev Hazırlama 1 13 13
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 218

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15331
ÖK.24225
ÖK.35533
ÖK.45451
ÖK.54321