DERS ADI

: UZMANLIK PROJESİ II (ÇİNİ DEKOR)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GÇS 4056 UZMANLIK PROJESİ II (ÇİNİ DEKOR) SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HADİYE KILIÇ

Dersi Alan Birimler

Eski Çini Onarımları
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Uzmanlık alanlarına göre, Çini sanatında kullanılan motiflerin, tekniklerin,
dönem özelliklerinin öğrenciyi, tasarım gereken projelerde desteklenmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çinide kullanılan motifleri tanıyabilmeleri ,kompozisyon kurallarını uygulayabilmeleri,
2   Çini teknikleri ile ilgili bilgileri, etkin bir şekilde kullanabilmeleri,
3   Çini sanatında Selçuklu ve Erken Osmanlı Dönemi sanatı ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olabilmeleri,
4   Dönem özelliklerine göre tasarım ve uygulama yapabilmeleri,
5   Aldığı projeyi uygulaması, araştırmaları, çizimleri ile sunum yapacak hale gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

GÇS 4055 - Uzmanlık Projesi I (Çini Dekor)

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınların ve ders içeriğinin tanıtımı
2 Çinide kullanılan tekniklerin görsel ve kavramsal olarak tanıtımı
3 Motif, desen ve kompozisyon kavramları, motif tanıma, kompozisyon kuralları
4 Desen çizme, desen aktarma
5 Uygulamalarında yapacağı kompozisyonun, renk ve sır yapıları hakkında araştırma
6 Dönem özelliklerine göre tasarım çalışmaları
7 Tasarım ve uygulama çalışması
8 Tasarım ve uygulama çalışması
9 Tasarım ve uygulama çalışması
10 Tasarım ve uygulama çalışması
11 Şekillendirme
12 Şekillendirme
13 Örnek uygulama
14 Proje sunum, genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Nurhan ATASOY, Julian RABY , Türkiye Ekonomi Bankası, 1989 , 384 S.
-ÖNEY ,Gönül; Türk Çini Sanatı, yapı kredi yayınları , 160 sayfa
-RIFAT ÇİNİ,Türk Çiniciliğinde Kütahya,Uycan Yayınları,İstanbul, 1991, 114 S.
- İnci.A BİROL, Çiçek DERMAN:` Türk Tezyini Sanatlarında Motifler , İstanbul, 3.Baskı, Kubbealtı Neşriyatı:262001,204 S.
- Joaquım CHAVARARRIA,; ` The Bıg Of Ceramıcs Watson-Guptıll Publıcatıon / New York 1994, 125 S.
-` Persian Desings , The Pepin Press Agıle Rabbıt Editions, Amsterdam / Netherlands, 112 S.
- Fırat SITKI, ` Selçuklu Sanatı , TC. Kültür Bakanlığı Yayınları/1844, Ankara-1996, 450 S.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler
Bu derste çini ve seramikte kullanılan tüm teknik ve kuramsal bilgiler yoklanır.

2. Gözden Geçirme
Projelerle öğrenci desteklenirken, problemlerin çözülmesi konusunda öğrenciler teşvik edilir.

3 .Uygulamalar

Gerekli görülen teknik alanda projelerle çalışmalar yaptırılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + ODV * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

- Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olduğu için, bu dönemde kuramsal kısmında verilen konunun öğrenci tarafından yapılan çizimler sonucunda bir dosya oluşturup, sunumu üzerinden puanlama yapılacaktır.

- Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
(1) derslere katılım durumuna,
(2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
(3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Proje değerlendirmesi öğrencinin yaptığı proje, sunum ve dosya 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse devam zorunluluğu %80 dir.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanacaktır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşürülür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Ödev Hazırlama 12 4 48
Sunum Hazırlama 12 4 48
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.145342434235422
ÖK.2543541325432
ÖK.344353452
ÖK.43555513
ÖK.534