DERS ADI

: TİLE DESİGN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GÇS 3102 TİLE DESİGN SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT VEDAT KACAR

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Dramatik Yazarlık-Dramaturji
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Halı Kilim Eski Kumaş Desen
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Müzik Bilimleri
Heykel
Fotoğraf
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin kolay ve anlaşılır bir şekilde, çini üretim metotlarını öğrenerek kullanılan ortak desenlerin malzeme ve teknik devreye girdiğinde farklılığını öğreterek tanıtmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı bir malzemeyi tanıyarak fırça boya ve sır aşamalarını öğrenebilmesi
2   Uygulayacağı forma desen seçimi yaparak delme (desen aktarma) aşamalarını öğrenebilmesi,
3   Geleneksel teknikleri kullanarak tahrir ve boyama yapabilmesi
4   Tasarım tamamlandıktan sonra sırlama aşamalarını öğrenerek fırınlama işlemini tamamlamak
5   Yaptığı tasarımları sergileme, sunma ve yorum yapabilme becerisine sahip olabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çini Sanatının genel tanıtımı
2 Hazır tabak ve karo formlarının ölçülerinin belirlenmesi ve ders materyallerinin hazırlık süreci
3 Belirlenen formların özelliklerine göre desenlerin tespit edilmesi
4 Desenlerin formlara göre ayarlanması ve çıkartılması
5 Çıkartılan desenlerin delme aşamaları
6 Desenlerin delme aşamaları
7 Delinen desenlerin formlara transferi
8 Transfer edilen desenlerin tahrir aşamaları
9 Tahrir aşamaları
10 Tahrir aşamaları
11 Tahriri yapılan formun boyama aşamaları
12 Boyama aşamaları
13 Sırlama
14 Fırınlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: ASLANAPA,Oktay-YETKİ,Şerare-ALTUN,Ara; İznik Çini Fırınları Kazısı II.Dönem 1981-1988,İst.1989, 326 S.

ATASOY,Nurhan-RABY,Jullian; İznik Seramikleri,1989
Yardımcı kaynaklar: DEMİRİZ, Yıldız; İslam Sanatında Geometrik Süsleme, İst.2000,407 S.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin malzeme farklılıklarını göstererek Çini Anasanat Dalı öğrencilerinin yapmış oldukları formları gösterip farkındalık yaratmak, ders süreci devam ederken küçük örnekler yaptırarak asıl yapacağı formlara öncülük etmesini sağlamaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Farklı ana sanat dallarından gelen öğrenciler, malzeme farklarını öğrenerek, teknik ve teknolojik bilgileri basit anlamda kavramaları değerlendirme de ölçüt olacaktır

Değerlendirme Kriteri


Desenlerin hazırlanması,desenlerin transferi için delinmesi, tahrir aşamaları, boyama aşamaları,ve sunum dosyası değerlendirmede ölçüt olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vedat.kacar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 12 12
Sunum Hazırlama 5 2 10
Laboratuvar defteri hazırlama 5 2 10
Vizeye Hazırlık 2 2 4
Final 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.4
ÖK.551