DERS ADI

: YÖRESEL DOKUMA ARAŞTIRMA VE UYGULAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HKS 4061 YÖRESEL DOKUMA ARAŞTIRMA VE UYGULAMA SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Halı Kilim Eski Kumaş Desen

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ESRA KAVCI ÖZDEMİR

Dersi Alan Birimler

Halı Kilim Eski Kumaş Desen
Halı Kilim Eski Kumaş Desen

Dersin Amacı

Öğrencilere alan araştırmasını tanımlamak, alan araştırmasında kullanılan yöntem ve teknikler hakkında bilgi vermek, edindikleri bilgiler doğrultusunda farklı yörelerde yapılmış olan alan çalışmalarını inceleme ve değerlendirme yöntemini öğretmek ve alan çalışması yapmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Alan araştırmasını ve araştırmacıda olması gereken özellikleri öğrenebilmesi
2   2. Alan araştırmasında kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenebilmesi
3   3. Alan araştırmasında kullanılan belgeleme araçlarının önemini anlayabilmesi
4   4. Yapılmış olan alana yönelik çalışmaları edindiği bilgiler doğrultusunda inceleyebilmesi
5   5. Yöresel dokuma örneklerini eleştirel açıdan değerlendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi, 15 haftalık programın tanıtımı.
2 2. Alan araştırması ile araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi verilmesi
3 3. Farklı yörelere ait yapılmış olan alan çalışma örneklerinin gösterilmesi
4 4. Farklı yörelere ait dokuma örneklerinin tanıtılması
5 5. Günümüzde var olan dokumaların tespiti
6 6. Verilen bilgiler ışığında öğrencilerin araştırmak istedikleri yöre ve o yöreye ait dokuma seçiminin kararlaştırlması
7 7. Öğrencinin seçmiş olduğu yöreye ait kaynak çalışması yapması ve yöre dokuma örneklerine ulaşması
8 8. Öğrencinin seçmiş olduğu yöreye ait kaynak çalışması yapması ve yöre dokuma örneklerine ulaşması
9 9. Elde ettiği verilere göre dokumayı incelemesi, teknik çözümlemesini ve iplik analizini yapması
10 10. Elde ettiği verilere göre dokumayı incelemesi, teknik çözümlemesini ve iplik analizini yapması
11 11. Seçmiş olduğu yöre dokumasının karakteristik özelliğini bozmadan benzer bir dokuma yapması
12 12. Seçmiş olduğu yöre dokumasının karakteristik özelliğini bozmadan benzer bir dokuma yapması
13 13. Seçmiş olduğu yöre dokumasının karakteristik özelliğini bozmadan benzer bir dokuma yapması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
İsmail Öztürk: Dokumaya Giriş. Halı, düz dokumalar ve dokuma Kumaşların Üretim Teknikleri, Mor Fil Yayıncılık, Ankara 2007, 120 S.
Julius Krohn-Kaarle Krohn: Çev: Günsel İçöz, Halkbilimi Yöntemi. Atatürk Kütür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Türk dili Kurumu Yayınları, Ankara 1996, 134 S.
Yardımcı kaynaklar:
Sedat Veyis Örnek: Türk HalkBilimi. Bütün Eserleri 2, Bilgesu Yayıncılık. İstanbul 2014



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derste konulara göre kuramsal bilgilerin anlatılmasının ardından, öğrencilere farklı alan çalışma örnekleri gösterilerek bilgilenmeleri sağlanmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.10 + ODV * 0.30 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.10 + ODV * 0.30 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dersin amacı doğrultusunda, öğrencinin öncelikle bilinmesi gereken bazı araştırmaya yönelik temel bilgileri öğrenmesi gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 80 nine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sunum Hazırlama 1 8 8
Laboratuvar defteri hazırlama 13 3 39
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.13323
ÖK.233323
ÖK.333333
ÖK.432333
ÖK.53333