DERS ADI

: MİNYATÜR IV

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEZ 4004 MİNYATÜR IV ZORUNLU 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Tezhip

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT FİLİZ ADIGÜZEL TOPRAK

Dersi Alan Birimler

Tezhip
Tezhip

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; minyatür sanatı uygulamalarının günümüzde hangi kapsamda, hangi malzeme ve tekniklerle yapıldıklarını araştırarak, öğrencinin yeni malzeme ve teknik önerileri getirmesini sağlayarak özgün bir minyatür kompozisyonu uygulaması gerçekleştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitimin sonunda öğrencinin dünyada ve Türkiye de günümüz minyatür sanatı uygulamalarının hangi aşamada olduğunu bilmesi; minyatürlerin sergilenme ve kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olması,
2   Günümüz teknik ve malzemeleri hakkında bireysel araştırmalar yaparak uygulama için yeni öneriler sunması,
3   Minyatür tasarımında tasvir etmek üzere bir tema belirlemesi ve buna bağlı imgeleri araştırması ve sembolik anlamlarını bilmesi,
4   Araştırdığı yeni malzeme ve teknikler doğrultusunda özgün bir minyatür kompozisyonu oluşturması
5   Bu kompozisyonu yüksek kalitede işçilikle uygulayabilmesi ve sunması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TEZ 4003 - Minyatür III

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özgün minyatür kompozisyonu ile ilgili konu araştırması ve konu belirleme
2 Seçilen hikaye ile ilgili tarihi ve güncel minyatürlerin (var ise) araştırılması
3 Kompozisyonda kullanılacak öğelerin belirlenmesi ve simgesel anlamları (var ise) araştırılması
4 Özgün kompozisyon için eskiz çalışmaları
5 Eskiz çalışmaları
6 Eskiz çalışmaları
7 Özgün kompozisyon uygulaması için kağıt, renk belirleme
8 Kullanılacak farklı tekniklerin denenmesi ve belirlenmesi
9 Kompozisyonun onaylanması, kağıda aktarma ve uygulama çalışmaları
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Çalışmaların tamamının aşamalarının kontrolü, onaylanması ve genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sheila R. Canby; Persian Painting, The British Museum Press, London 1993.
Oleg Grabar; Masterpieces of Islamic Art, Prestel Books, USA 2009.
Oleg Grabar; Mostly Miniatures, An Introduction to Persian Painting, Princeton Uni. Press, New York 2001.
Sheila R. Canby; Golden Age of Perisan Art, The British Museum Press, London 2003.
Serpil Bağcı-Filiz Çağman-Günsel Renda-Zeren Tanındı; Osmanlı Resim Sanatı, Kültür Bak. Yay., İstanbul 2006.
Diğer ders materyalleri: Filiz Adıgüzel Toprak ders notları, New York Metropolitan Museum, Londra British Museum ve Victoria&Albert Museum Minyatürlü Yazmaları koleksiyonlarından ve gösterimdeki yazmalardan eser fotoğrafları, slayt sunumları, güncel minyatür sergi katalogları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste, minyatür sanatının dünyada ve Türkiye de görülen güncel uygulamaları, kullanım alanları ve sergileme teknikleri ile ilgili bilgi verilerek, öğrenci, güncel uygulamalarla ilgili araştırmaya yönlendirilecektir. Farklı kompozisyonlar ve farklı uygulama teknikleriyle ilgili yapılan araştırma sonucu, öğrencinin yeni malzeme, teknik ve uygulama alanı önerisi getirmesi sağlanacaktır. Bunun için öğrenciden günümüz minyatür sanatçıları ve eserleriyle ilgili görsel bir sunum yapması istenecektir.
Sunumlar sırasında öğrencilerin katılacağı bir tartışma ortamı yaratıp, fikirlerin paylaşılması ve öğrencilerin birbirlerine fikir vermeleri hedeflenmektedir. Özgün bir minyatür uygulaması yapmak üzere öğrenci konuyu kendi seçecek ve bu uygulamada öğrencinin kullansığı malzeme ve teknikler bakımından yaratıcı olması desteklenecektir. Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma ve kompozisyonun onaylanması ile ilgili görüşmeler, öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.20 + ODV * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders 2 kredi ile teorik, 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. Uygulamanın birebir gösterildiği ve öğrencinin uygulama tekniklerini izleyerek öğrenebileceği bir atölye disiplininde yürütülecek olan derste, derse katılım önemlidir. Öğrencinin uygulama tekniklerini ve diğer malzemeleri farklı biçimlerde kullanmasındaki yaratıcılığı; seçtiği konuyu görsel olarak ifade etmede kullandığı kompozisyon öğeleri ve sembollerin anlaşılırlığı gözlemlenecektir. Öğrencinin eğitim dönemi boyunca düzenleyeceği görsel kaynakça ve eskiz çalışmaları da göz önünde tutulacaktır. Dönem boyunca yapılan çalışmalar sonucu öğrenci seçtiği bir konuyu özgün bir kompozisyon içinde sunacaktır ve bu sunum üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Proje teslimi ve derse katılım oranları 100 tam puan üzerinden değerlendirilecek ve ortalamaları 100 tam puan üzerinden alınacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersle ilgili teorik bilgiler sözlü ve yazılı biçimde öğrenciye aktarıldıktan sonra, uygulamalar birebir öğrenci ile yapılır.
%80 derslere katılım zorunludur. Bir sonraki dersle ilgili öğrenci bilgilendirilir ve konuyla ilgili ön araştırma yapması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

filiz.adiguzel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 1 14
Uygulama (Atölye çalışması, Laboratuvar vb.) 14 1 14
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.354
ÖK.455
ÖK.55