DERS ADI

: SERAMİK AKSESUAR TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 5050 SERAMİK AKSESUAR TASARIMI SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT EFE TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Farklı biçim ve tekniklerde, tamamen seramik malzemeden oluşan veya seramik malzemenin de içinde bulunduğu aksesuarlar tasarlamak ve üretmek amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin, seramik malzemeyi tanıması, şekillendirme ve pişirim yöntemleri hakkında uygulamalı ve teorik olarak bilgi edinebilmesi
2   Seramiği diğer malzemelere (metal, deri, kumaş v.b.) uygun olarak nasıl kullanacağı hakkında bilgi edinebilmesi
3   Seçmiş olduğu konuyla ilgili özgün projeler yaratabilmesi
4   Projesini gerçekleştirmesi için gerekli olan donanımı kullanabilmeyi öğrenebilmesi
5   Sahip olduğu estetik ve teknik bilgiyi geliştirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders içeriği ve projeler hakkında bilgilendirme
2 Projeye ilişkin malzemelerin belirlenmesi
3 Projeye ilişkin malzemelerin temini ve proje eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi.
4 Projeye ilişkin teknik çözümlemelerin bitirilmesi ve konulara ilişkin teorik bilgilerin paylaşılması.
5 Proje uygulama ve teorik anlatım
6 Proje uygulama ve teorik anlatım
7 Sunum
8 Proje uygulama ve teorik anlatım
9 Proje uygulama ve teorik anlatım
10 Ara sınav
11 Proje uygulama ve teorik anlatım
12 Proje uygulama ve teorik anlatım
13 Proje uygulama ve teorik anlatım
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- FRITH, Donald E.; Mold Making For Ceramics, Krause Publications, 1998
- MARTIN, Andrew; The Essential Guide to Mold Making & Slip Casting , Lark Books-2007
- Mc GRATH, Jinks; The Encyclopedia of Jewelry Making Techniques; Page One Publishing Ltd. - 2004
- Mc GRATH, Tim; Jewelry Fundementals of Metalsmithing; Hand Books Press 1997
- PETERSON, Susan & Jan; Seramik Yapıyoruz- Karakalem Kitabevi Çev: Prof.Sevim Çizer 2009
- QUINN, Anthony; Ceramic Design Course: Principles, Practice, and Techniques: A Complete Course for Ceramicists, Barron s Educational Series, 2007
- REJINDERS, Anton; The Ceramic Process: A Manual and Source of Inspiration for Ceramic Art and Design- University of Pennsylvania Press - 2005
- SEECHARRAN, Vanetta; The Encyclopedia of Contemporary Jewelry Making Tachniques; - Page One Publishing Ltd. 2009

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrencileri, verilen projenin teknik ve estetik anlamda çözümlemeleri ve nihai ürün alma konusunda bilgilendirerek yönlendirecektir. Her çalışmanın başlangıcında yapılacak proje ile ilgili olarak tasarım çizimleri, malzeme araştırması, teknik çözümlemeler ve uygulama yöntemleri saptanacak daha sonra da proje gerçekleştirilecektir. Öğrenci aynı zamanda çalışmış olduğu projelerin sunumundan da sorumlu olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 SEM Seminer
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 + SEM * 0.70 + DKL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Puanlama, verilen projeye uygun özgün tasarım oluşturma, teknik çözümleme, nihai ürün yapımındaki hassasiyet, konuya ilişkin teorik araştırmanın niteliği, sunum dosyası ve yapılan çalışmanın sergilenmesi üzerinden yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin çalıştığı atölyelerin temizliğine ve ekip çalışmasına ilişkin göstermiş oldukları bireysel hassasiyet de göz önünde bulundurulacaktır. Ders iki seans olarak uygulanacak, her seansın başında ve sonunda öğrencinin derse katıldığına dair imza alınacak, seansa katılmayan öğrenci, katılmadığı seans süresi boyunca devamsız sayılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3- Verilen projelerin zamanında teslimi önemlidir ve katılım zorunludur.
4-Öğrenci, atölyedeki elektrik motorlu cihazların ve el aletlerinin usulsüz kullanımı sonucu doğacak problemlerden kendisi sorumlu olacaktır.
5-Öğrenci atölyenin temizliğinden sorumlu olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

efe.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.30-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 6 6 36
Sunum Hazırlama 3 15 45
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555454
ÖK.254545555454
ÖK.35555555454
ÖK.4554555454
ÖK.55555555454