DERS ADI

: KÜRESEL E-İŞ VE TİCARET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 3421 KÜRESEL E-İŞ VE TİCARET SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Amacı

Dersin temel amacı e-iş ve ticaret hakkında temel kavramların oluşturulmasıdır. Bu ders öğrencilerin firma-tüketici (B2C) ve firma-firma (B2B) e-iş pazarlarının araştırmasını sağlayacaktır. Ders öğrencileri pazarmacılar için çok geniş bir iş ağı olan dinamik e-iş çevresinde sürekli öğrenmeyi sağlayan geniş bir elektronik iş ağı ile tanıştırmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler; etik değerleri de göz önüne alarak internet, bilgi teknolojileri ve bunların iş hayatındaki kullanımıyla ilgili bilgi sahibi olmalılar ve bunların tüketicilere, işletmelere, pazarlamacılara ve topluma olan fayda ve zararlarını açıklayabilmelidirler.
2   Öğrenciler, e-ticaret karakteristiklerini ve farklılıklarını belirleyebilmek için internet tüketicisi işletme ve tüketici pazarındaki davranışlarını anlayabilmelidirler
3   Öğrenciler, genel bir e-iş modeli oluşturabilmek için e-iş stratejisi ve planıyla ilgili kavramları belirleyebilmelidir
4   Öğrenciler, kendi e-iş ve ticaret planını takım halinde yazılı ve sözlü olarak sunmak için sorumluluk alabilmeli ve kısıtlamaları yönetebilmelidir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 E-İş ve Ticarete Giriş
2 E-İş Çevresi, E-İş ve E-Ticaretin Uluslararası Yapısı
3 Küresel Pazarlar için E-İş Stratejisi
4 E-İş Faaliyetleri: Etkinliği Arttırma, Maliyetleri Azaltma ve Gelir Elde Etme
5 E-pazaryerlerinin Uluslararası işletmecilikdeki Rolü
6 Web Sitesi Tasarımı ve Yerelleştirme
7 Uygulama Haftası
8 Mobil Teknolojiler ve Küresel E-İş ve E-Ticaretteki Etkisi
9 E-İş İletişimi (B2B iş ve B2C tüketici pazarı)
10 Performans Ölçütleri
11 Sunumlar
12 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Laudon, Kenneth and Traver, Carol Guercio (2010), E-Commerce, 6/E, New Jersey: Prentice Hall
Strauss, Judy and Frost, Raymond, (2009), E-Marketing, New Jersey: Prentice Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf İçi Tartışmalar
3. Örnek Olay
4. Grup Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIIYL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.40 + SUN * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci internet, bilgi teknolojisini açıklayacak ve bunların e-işletmecilikte uygulanmasını yorumlayacak ve sınıfta etik bir şekilde tartışacaktır.
2. Öğrenci ilgili istatistik verilerini toplayacak, analiz edecek ve yorumlayacak ve B2B ve B2C pazarlarındaki online tüketici davranışı literatürünü gözden geçirecektir.
3. Öğrenci grup arkadaşları ile birlikte e-iş ve ticaret stratejileri oluşturup derste sunacaktır.
4. Öğrenci seçtiği konulara araştırma yöntemleri uygulayarak bunları effektif bir biçimde yazılı ve sözlü sunum tekniklerine uygun bir biçimde derste sunacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Dersin %70'ine devam zorunludur.Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir.
3. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Ödev Hazırlama 5 5 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1244
ÖK.243
ÖK.3343
ÖK.4545