DERS ADI

: 3B DOKU VE DESEN GİYDİRME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TTS 3320 3B DOKU VE DESEN GİYDİRME SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ALİ KARATAY

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı

Dersin Amacı

Tekstil, Giyim, Moda ve Aksesuar Tasarımında, hazırlanan doku ve desenleri, realist olarak görselleştirmek için üç boyutlu modeller üzerine uygulama becerisini sağlama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin; Üç boyutlu modelleme tekniklerini teorik düzeyde bilmesi,
2   Üç boyutlu dokulandırma ve kaplama teknikleriyle modellere doku kaplaması yapabilmesi,
3   Üç boyutlu boyamayı ileri düzeyde uygulayıp anlayabilmesi,
4   Üç boyutlu boyama ve doku- desen görselleştirme tekniklerinin farklarını anlayabilmesi,
5   Üç boyutlu doku ve desen giydirme, kaplama ve görselleştirme sürecinde karşılaşılabilecek sorunları çözebilmesi beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cinema 4D programının arayüzünü tanımak.
2 Cinema 4D ekranını ve farklı arayüz pencerelerini kullanmak.
3 Cinema 4D basit obje modellerini ve özelliklerini kavramak.
4 Basit Objelerin Model özelliklerini pekiştirmek amacıyla, çeşitli kompozisyonlar oluşturmak.
5 Basit obje uygulamaları yapmak.
6 Kutu modelleme tekniği ile basit modeller oluşturmak.
7 Uygulamalar ve Pratikler.
8 İleri kutu modelleme tekniği ile hazır insan figürleri üzerine giysi ve kıyafet modelleri oluşturmak.
9 Çizim taslağı hazırlanan kıyafet tasarımlarının,hazır insan figürleri üzerine giysi ve kıyafet modelleri uygulamak.
10 Uygulamalar ve Pratikler.
11 Uygulamalar ve Pratikler.
12 Marvelous Designer programını tanımak.
13 Marvelous Designer programında üç boyutlu kıyafet giysi tasarlamak.
14 Uygulamalar ve Pratikler.
15 Uygulamalar ve Pratikler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Maxon Cinema 4D Studio R16, by Maxon
Lynda: CINEMA 4D R16 Essential Training with Ian Robinson

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesiUygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecektir. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir. Uygulamalar Uygulama süreci öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir bilgilendirilen öğrencilerden üç haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.10 + ODV * 0.30

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık,algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 1 7
Uygulama 5 4 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 1 3
Proje Hazırlama 5 4 20
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1331533111
ÖK.2331533111
ÖK.3331533111
ÖK.4331533111
ÖK.5331533111