DERS ADI

: DOKUMA KUMAŞ YAPILARI V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDS 4122 DOKUMA KUMAŞ YAPILARI V SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Bu ders; kadife, havlu, halı gibi havlı yapıları, leno yapıları, v.b dokuma yapıları ayrıntılı olarak ele almayı, söz konusu yapılara ait tahar, armür, tarak planları, sıklık hesaplamaları ve üretim raporları hakkında bilgiler verilmeyi, bu bilgiler doğrultusunda kumaş örnekleri üzerinden analiz yapmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımlarında desen, motif, yüzey ilişkisi bütünlüğünde havlu, kadife ve diğer karmaşık yapıları nasıl ve ne şekilde kullanabileceğini bilmesi
2   Tasarımdan üretime geçiş aşamasında hazırlayacağı üretim raporunda çok katlı ve diğer karmaşık yapıların açılımlarını yapabilmesi
3   Seri üretime yönelik desen, motif, dokuma yapıları ilişkisi kurabilmesi, ilgili üretim raporlarını hazırlayabilmesi
4   Çok katlı ve karmaşık yapıları bireysel ya da bir arada çözümleyebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Havlu Yapılar I
2 Havlu Yapılar II
3 Atkı ve Çözgü İlmeli Yapılar Genel anlatım
4 Atkı ilmeli yapılar I Düz kadifeler
5 Atkı ilmeli yapılar II Fitilli kadife
6 Atkı ilmeli yapılar III Peluşlar
7 Çözgü ilmeli yapılar I Tel çubuklu sistem/Wilton çözgü kadifeleri
8 Çözgü ilmeli yapılar II Yüz yüze dokunan kadife yapılar
9 Makine Halıları I Wilton halı yapıları
10 Makine Halıları II Axminster halı yapıları
11 Ara Sınav
12 Döner gücü sistemli yapılar I Gaz yapılar
13 Döner gücü sistemli yapılar II Lino yapılar
14 Jakar Sistemi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dokuma Tekniği I, II Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık, Ankara, 1987.
Dokuma Tekniği ve Sanatı, Güngör Başer;Cilt I,II, Punto Yayıncılık Ltd. Şti., İzmir, 2005
Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, Altuğ Acuner, Türk Tekstil Vakfı Yayınları, İstanbul, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler

Öğretim üyesi öğrencileri, çok katlı ve karmaşık yapıların tek başlarına yada birlikte bir tasarımda kullanımlarına yönelik çözüm üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden olası teknik ve üretim raporları hazırlamalarını ister.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları

Tasarımdan üretime geçiş aşamasında , gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde gerçekleştirilecektir. Sınıf içi ödevler ve ev ödevleri bu oturumlarda çözülecek problemlerin temelini oluşturacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tasarımlarının üretim raporlarını hazırlamaları ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

3. Uygulamalar

Tasarımdan üretime geçiş sürecinde öğrenciler, çok katlı ve karmaşık yapılara yönelik üretim raporlarını hazırlama aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnek bir üretim raporu hazırlama süreci ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + FN * 0.50
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.20 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


Öğrenci farklı dokuma örgüleri kullanarak havlu,kadife ve karmaşık yapılar hazırlayacaktır
Hazırladığı örneklerin tahar, armür,tarak planlarını çıkaracaktır
Bir tasarımdan yola çıkarak olası bir desen raporları hazırlayacaktır
Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

onlunesrin@gmail.com
(0232)4129002

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 4 4
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.135115513331313331
ÖK.21151331555115311
ÖK.3331313515315111
ÖK.4355333133133151151