DERS ADI

: GİYSİLİK DOKUMA TASARIMI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDS 3255 GİYSİLİK DOKUMA TASARIMI I SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Tekstil Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NESLİHAN YAŞAR

Dersi Alan Birimler

Tekstil Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

1. ve 2. sınıfta edindiği temel tasarım ve dokuma tasarım kuralları ışığında dokuma giysilik kumaşlara yönelik yenilikçi, farklı buluş ve kompozisyonlara sahip tasarımlar sunmaktır. Armürlü numune dokuma tezgahlarında üretilecek şekilde tasarım ve uygulamaların gerçekleştirileceği projede, temel örgüleri kullanarak tek katlı kumaş yapılarının kullanılması gerekmektedir. Belirlenmiş konuların, eğilimlerin etkisi altında hazırlanan projenin sonunda öğrencinin bir dokuma tasarımının hazırlanma aşamalarını ve üretime yönelik tüm üretim hesaplamalarını yapabilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Belirlenmiş bir konu, eğilim hakkında kendisini sonuca götürecek doğru ve gerçekçi bir araştırma yapabilmesi
2   Projesi doğrultusunda yapmış olduğu araştırmayı sunabilmesi
3   Çözgü-atkı lanseli ve tek katlı dokuma tasarımları yapabilmesi
4   Eskiz araştırmaları sonucunda belirlenen tasarımlarının Armürlü dokuma tezgahında dokunacak şekilde üretim raporlarının hazırlanması
5   Üretim hesaplamaları yapılmış tasarımların armürlü numune tezgahında dokunabilmesi
6   Tasarımların ve üretimlerin gerçekleştirildiği projede giysilik kumaşlara yeni öneriler getirecek nitelikler taşıması
7   Fikirlerini, tasarımlarını, tasarımların çizim ve boyama tekniklerini, desenleri, üretim yöntemlerini ve projenin sunumunu etkili, yalın bir şekilde sunabilmesi ve kendini savunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giysilik dokuma kumaş tasarımı, uygulamaları ve gerekli malzemeler hakkında bilgi verilmesi, ders ile ilgili kaynakların incelenmesi ve proje konusunun belirlenmesi husunda öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilen beyin fırtınası
2 Belirlenmiş konu hakkında devam eden ilham kaynağı olabilecek görsel materyal ve kütüphane araştırması.
3 Seçilen konu hakkında öğrencinin hazırladığı Powerpoint sunumu ve eskiz çalışmalarının ve hikaye paftasının hazırlanmasının başlaması
4 Eskiz çalışmalarının devamı
5 Eskiz çalışmalarının devamı
6 Eskiz çalışmaları ve hikaye paftasının sunumu, tartışma ve tasarıma uygun eskizlerin belirlenmesi
7 Tasarım çalışmalarının devamı
8 Tasarım çalışmalarının devamı
9 Tasarım ve uygulama çalışmalarının devamı
10 Tasarım ve uygulama çalışmalarının devamı
11 Tasarım ve uygulama çalışmalarının devamı
12 Tasarım ve uygulama çalışmalarının devamı
13 Tasarım ve uygulama çalışmalarının devamı
14 Tasarımların sunumları ve öğrenci savunmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ana kaynak:
The New Textiles , Trend+Traditions , Chloë COLCHESTER , Thames&Hudson, Singapore,1996

The Colour Book, Mitchell BEAZLEY,Dulux Colour Palette, London, 1998

Techno Textiles , E. Sarah BRADDOCK & Marie O Mahony , Thames&Hudson, İtaly,1998

Elements Of Weaving, A Complete Introduction To The Art And Techniques, Azalea Stuart THORPE & Jack Lenor LARSEN, Doubleday & Company, INC., New York, 1978

The Elements of Design: Rediscovering colors, textures, forms and shapes, Loan Oei & Cecile De Kegel, Thames and Hudson, 2002

Yardımcı kaynaklar:
Dokuma Tekniği I, II , Zahide İmer, Mayaş Matbaacılık ve Yayıncılık ,Ankara, 1987.

Dokuma Tekniği ve Sanatı I, II, Güngör Başer , Cilt I, Punto Yayıncılık Ltd.Şti, İzmir, 2005

Diğer ders materyalleri: Eğilim Katalogları, dergiler


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Dersler
Öğretim elemanı, belirlenen konu ve eğilimler doğrultusunda öğrenciyi, tasarımın çıkış noktaları, malzemeleri, ve uygulama teknikleri ile sunum yöntemleri üzerine bir araştırma yapmaya ve plan hazırlamaya yönlendirir.

-Eskiz değerlendirme ve tartışma
Araştırmalar sonucu elde edilmiş bilgiler ışığında eskizlerin değerlendirilmesi önem kazanır. Öğretim elemanı eskizlerle öğrenciyi konusuyla bağlantılı desenler ve dokular, farklı boyama teknikleri ve malzemeler, bu aşamada üretim tekniklerinin dikkate alınmadığı yaratıcı ve yenilikçi unsurlar konusunda yönledirir.

-Uygulama
Öğrenci tarafından yapılan üretim hesaplamaları, örgü ve kumaş yapısı seçimleri öğretim elemanı tarafından kontrol edilir. Üretimde yaşanan sorunlara çözüm odaklı tutum sergiler.



Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 TUG TasarımUyg
4 DKL DerseKatılım
5 BSN Başarı Notu PR * 0.50 +ODV * 0.10 +TUG * 0.30 + DKL * 0.10

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

-Temel tasarım ilkeleri, dokuma tasarım faktörleri ile uyumlu, giysilik kullanıma uygun yaratıcı yenilikçi fikirler barındıran bir projenin hazırlanması gerekmektedir.
-Belirlenen Dokuma tasarımı projesi kapsamında (1) eskiz çalışmaları ve araştırmaları (2) araştırmaların Powerpoint sunumu (3) tasarımların pafta olarak hazırlanması (4) tasarım paftalarının konu ile bütünlük içinde olması (5) uygulamalarının üretime ve kullanıma uygunluk taşıması (6)tasarımlarını ve uygulamalarını anlatan bir hikaye paftası hazırlaması (7) hazırladığı projeyi sunum sırasında anlatabilmesi ve savunabilmesi gerekmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin % 80 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte
mazeret olarak kabul edilmeyecektir



Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

neslihan.sirin@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sunum Hazırlama 1 10 10
Tasarım Projesi 1 14 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15355551135155513
ÖK.2513555531555513
ÖK.355515535353311333
ÖK.455555553333333
ÖK.5555355553151
ÖK.653555553553553
ÖK.75553551555535