Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROFESÖR GÜNGÖR BAŞER |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil Tasarımı |
Dersin Amacı |
Bir dokuma kumaşın üretim emrinin nasıl hazırlanacağının öğretilmesi. Analize dayalı ya da özgün kumaş tasarımının teknolojik koşullar ve kullanım amacı ile tutarlı biçimde nasıl yapılabileceğinin öğretilmesi. Basit ve karmaşık yapılı dokuma kumaşların tasarım sürecini etkileyen yapısal özellikleri ve üretim yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiler sağlama. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: Dokuma Tekniği ve Sanatı Cilt 2:Dokuma Kumaş Tasarımı, Güngör Başer, Punto Yayıncılık Ltd. Şti. İzmir, 2005 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Konu anlatımları, derste örnek kumaşları tanıtma, uygulamalı kumaş analiz eğitimi, kumaş analiz ve kumaş tasarım ödevleri, örnek problem çözme, tasarımla ilgili bazı bilgisayar programlarını uygulama. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Sınavlarda çoktan seçmeli soru sorulmakta ve soruların değerlendirme puanları sorunun yanıtının güçlüğü ve süresi ile orantılı olarak en az 100 toplam puan alınabilecek biçimde düzenlenmektedir. Ödev uygulama yönergesi ve değerlendirme kriterleri önceden yazılı olarak öğrencilere bildirilmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
100 üzerinden değerlendirme yapılmakta olup başarı puanı 50 dir. Final sınavında en az 50 puan alınması zorunludur. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin % 70 nine katılım zorunludur. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba günü 10:30-12:00 saatleri arası |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|