Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
YRD.DOÇENT FÜSUN ÖZPULAT |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil |
Dersin Amacı |
Ders, giydiğimiz, döşediğimiz, duvarlarımızı kapladığımız tekstillerin yüzeylerinin dekoratif desen modalarını, onların zaman içindeki değişimlerini uygun örnekler üzerinden incelemeyi ve araştırmayı, desen analizleri yapmayı ve bir stile sahip olan bu desenlerin karakteristiklerini kaybetmeden yeni yorumlamalar ve uygulamalar yapmayı amaçlar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: The Style Source Book,Judith Miller |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamında verilen projeden beklenilen performansın neler olduğu ve proje süreci açıklanır. Eskiz sürecinden tasarıma geçişte çözümlenmesi gereken problemler konusunda öğrenci yönlendirilir, konuyla ilgili literatür taraması ve görsellerin toplanması beklenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrenciler, projelerini uygulamak için malzeme ve teknik seçimini belirlemede, tasarımlarının sunum paftasını hazırlamada ve değerlendirme jürisinde sergiledikleri performanslarıyla tasarım konusundaki yetkinliklerini geliştirirler. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin tasarımlarının; |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenci dersin %70ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
fusun.ozpulat@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba:12.30-13.30 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|