DERS ADI

: KİŞİYE ÖZEL TAKI TASARIMI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KTT 4114 KİŞİYE ÖZEL TAKI TASARIMI SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Kuyumculuk ve Takı Tasarımı

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HURİ AYLİN SEÇKİN

Dersi Alan Birimler

Kuyumculuk ve Takı Tasarımı
Kuyumculuk ve Takı Tasarımı (İÖ)

Dersin Amacı

Kişiye özgü bir mücevher imalatında kişisel kriterlerin nasıl ve neye göre tasarlanacağı ve bunların tasarım üzerine nasıl aktarılacağının öğretilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişiye özgü mücevher tasarımının amaç ve ilkelerini belirleyebilme.
2   Mücevher materyalleri ile kişisel soyut verileri birleştirebilme.
3   Mücevher materyalleri ile kişisel soyut verileri tasarım kuralları içerisinde çizebilme.
4   Kişiye özel özgün tasarım portfolyosu düzenleyebilme.
5   Mücevher firmaları için özgün tasarım dosyası hazırlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kişiye özgü mücevher tasarımı nedir, amaç ve ilkeleri nelerdir
2 Kişiye özgü mücevher tasarımı nedir, amaç ve ilkeleri nelerdir
3 Mücevher materyalleri ile kişisel soyut verileri nasıl birleştirilir
4 Kişiye ait verilerin pafta düzenine göre hazırlanması
5 Kişiye ait verilerin pafta düzenine göre hazırlanması
6 Kişiye özel portfolyo hazırlama süreci
7 Ara sınav haftası
8 Ara sınav haftası
9 Kişiye özel portfolyo hazırlama süreci
10 Kişiye özel portfolyo hazırlama süreci
11 Kişiye özel portfolyo hazırlama süreci
12 Mücevher firmalarına uygun koleksiyon hazırlama
13 Mücevher firmalarına uygun koleksiyon hazırlama
14 Mücevher firmalarına uygun koleksiyon hazırlama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
1) BAYAZIT, Nigan; " Mücevher Tasarlama Metotları ve Yaratma Teknikleri", Favori Altın Akademisi Kitap Dizisi 6, 2009.
2) SEÇKİN, H. Aylin; " Takı Tasarımında Yaratıcı Süreç", Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Tekstil Ana Sanat Dalı Lisans Tezi, İzmir, 1999.
3) AUSTİN,D. Richard-GEİSİNGER, L. Iva,"How to Design Jewelry", Published by Emac Books, 1977.
4) GALLİ,P. Maurice- RİVİERE, Dominique- Lİ, Fanfan," Designing Jewelry", by Schiffer Publishing, 1994.
Yardımcı Kaynaklar:
1) P Dergisi, " Çağlar Boyunca Takı ve Mücevher", Sayı17, 1999.
2) TRIOSSI Amanda-MASCETTI Daniela; " Bvlgari" Thames&Hudson, Milan, 1996-2007.
3) ATASAY Kuyumculuk; "Yaşayan Anadolu Takıları", İstanbul, 2004.
Referanslar: İnternet
Diğer ders materyalleri: Canson kağıt, eskiz kağıtları, kuru kalemler, guaj, rapido kalemler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1) Ders Anlatımı
2) Eskiz Çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 PR Proje
3 FN Final
4 BNS BNS VZ*0.10 + PR*0.30 + FN* 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BBN BütünlemeSonuBaşarıNotu VZ*0.10 + PR*0.30 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1) Teorik Ara Sınav %10 (ÖÇ1, ÖÇ2)
2) Yarıyıl İçi Proje Ödevi %30 (ÖÇ3, ÖÇ4, ÖÇ5)
3) Final %60 (ÖÇ1,ÖÇ2,ÖÇ3,ÖÇ4, ÖÇ5)

Değerlendirme Kriteri

Teorik ara sınav, yarıyıl içi proje ödevi ve final sınavı ile 5 öğrenme çıktısı ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her öğrenci, yapılan derslerin en az %80'ine katılmak zorundadır. Ders içlerinde ve sınavlarda her türlü kopyacılık eylemi disiplin suçu kapsamında değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.seckin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dersin öğretim elemanı tarafından yarıyılı başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 3 5 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Teorik Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.11111111111
ÖK.211111111
ÖK.3111111111
ÖK.411111111111
ÖK.511111111111