DERS ADI

: MARKA YÖNETİMİ VE PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GİY 4210 MARKA YÖNETİMİ VE PAZARLAMA ZORUNLU 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Tekstil Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ SENAY GÖKÇEN

Dersi Alan Birimler

Tekstil Teknolojisi

Dersin Amacı

Bu ders sonunda öğrenciye bir giyim markasının ve ürünlerinin sektörde pazarlaması yeterliği kazandırılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazar araştırması yapabilme.
2   Giyside markalaşmanın önemini kavrayabilme.
3   Pazar araştırmasındaki başlıca veri toplama metotlarını listeleyebilme.
4   Moda sektöründe marka yönetimi ve Pazar araştırmasının tanımı, faydası ve günümüzde kullanılma nedenlerini araştırabilme.
5   Moda pazarlamayı diğer pazarlama yöntemlerinden ayıran faktörleri belirleyebilme
6   Görsel pazarlama yöntemleri ve farklı sunum çeşitleri ile moda illüstrasyonları, moda fotoğrafçılığı, moda reklamcılığı,moda dergiciliği konularını kavrayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Moda Sektöründe Marka Yönetimi ve Pazar Araştırmasının Tanımı, Faydası ve Günümüzde Kullanılma Nedenleri
2 Pazarlamanın Tanımı, Fonksiyonları, Pazar Çeşitleri ve Pazarlama Stratejileri
3 Pazar Araştırması Süreci ve Aşamalarının Belirlenmesi
4 Pazar Araştırmasındaki Başlıca Veri Toplama Metotları
5 Giysi Pazarlama Süreci ve Moda-Marka Konsepti
6 Pazarlamada Marka Yönetimi ve Marka Yapılandırma, Markalaşmanın Tanımı, Giyside Markalaşmanın Önemi
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Pazarlamada Markalaşma Fonksiyonları
10 Markalaşmanın Başarısını Etkileyen Faktörler
11 Moda Pazarlama ve Markalaşma Kriterleri
12 Moda Pazarlamayı Diğer Pazarlama Yöntemlerinden Ayıran Faktörler
13 Modada Görsel Pazarlama Yöntem ve Esasları
14 Görsel Pazarlama Kriterlerinin Belirlenmesi ve Kullanım Yöntemleri ve Farklı Sunum Çeşitleri - Moda İllüstrasyonları, Moda Fotoğrafçılığı, Moda Reklamcılığı, Moda Dergiciliği, Moda Fuarları, Fuar Stand Düzenleme, Defileler, Show Room Sunumları, Enstalasyonlar, Vitrin Düzenleme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Öğr.Gör.Senay GÖKÇEN'in Ders Notları

Yardımcı kaynaklar:
Fashion Marketing - Mike EASEY
Fashion Marketing (Workshop Notes) - Dario GOLIZIA
Fashion Marketing and Merchandising - Mary WOLFE
The End of Fashion (How Marketing Changed The Clothing Business Forever) - Teri AGINS
The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing by Leslie Davis BURNS
Fashion Marketing Communications - Gaynor Lea GREENWOOD
Branded Beauty: How Marketing Changed the Way We Look - Mark TUNGATE
Pazarlama İlkeleri - Vasfi Nadir TEKİN
Uluslararası Pazarlama - Dr. Cem M.KOZLU

Referanslar:
İlgili internet kaynakları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Anlatımı
2. Görsel Sunumlar (Slayt ve film gösterimi)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40 + FIN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40 + BUT* 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav ve Final Sınavı ile 6 öğrenme çıktısı ölçülecek ve bu öğrenme çıktısına ulaşmada öğrencinin hangi aşamada olduğu takip edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr.Gör. Senay GÖKÇEN
0232 3012626
senay.topcu@deu.edu.tr
senay@fashiontrendsetter.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Güncel Ders Planına göre sonradan belirlenecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 12 1 12
Ders Anlatımı 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 3 1 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 44

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.111111111
ÖK.211111111
ÖK.311111111
ÖK.411111111
ÖK.511111111
ÖK.611111111