Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
YRD.DOÇENT NİLGÜN YENER |
Dersi Alan Birimler |
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri |
Dersin Amacı |
Bu dersin temel amacı, Tıbbi Görüntüleme Teknikerlerine gerekli olan düzeyde Temel Kimya bilgisi vermektir. Dersin kapsamındaki konuların bazıları, öğrencilerin meslek hayatlarında doğrudan kullanabilecekleri bilgilerdir . Bazı konular ise diğer mesleki derslerini kavrayabilmeleri için gereken temel kimya bilgilerini içermektedir. Örneğin Işık - madde etkileşiminin temellerini öğrenen bir öğrenci, insan vücuduna gönderilen farklı frekanslardaki ışınların ne tür etkiler yaratabileceğini ya da insan vücuduna ait organların hangi çeşit ışınlarla, nasıl görüntülenebileceğini çok daha iyi kavrayabilir. Ya da örneğin Çözelti derişimleri ve mol kavramını anlayan bir öğrenci, Radyolojik filmlerin banyo çözeltilerinin nasıl çalıştığını, ne işe yaradığını daha kolar anlayabilir. Sonuç olarak amacımız, Tıbbi Görüntüleme Tekniklerinde yer alan çok çeşitli uygulama alanlarında, becerikli ve başarılı öğerciler yetiştirmektir. Kimya dersinin içeriğinde yer alan seçilmiş konular ve veriliş teknikleri de bu amaca hizmet etmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Genel Kimya İlkeler ve Modern uygulamalar Petrucci - Harwood Herring |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, uygulama, interaktif eğitim yöntemleri, işbirlikli öğrenme yöntemleri. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Tlf. : 232-4124413 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|