DERS ADI

: ÖNBÜRO YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 2008 ÖNBÜRO YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİL SONUÇ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik

Dersin Amacı

Ön Büro Yönetimi dersi öğrencilerin konaklama emdüstrisindeki ön büro personelinin yönetimi ve oda satışları konusunda bilgi ve yeteneklerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Ön büronun resepsiyon, danışma, rezervasyon, getiri yönetimi gibi tüm alt bölümleri bu derste yer almaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ön büro personelinin temel görevlerini tanımlamak.
2   Personel arasında ve müşteriye karşı ön büro ile kat hizmetleri terminolojisini ya da özel dilini yazılı ve sözlü olarak kullanabilmek.
3   Bir ön büro personelinin niteliklerini tanımlayabilmek.
4   Otel çevresi ile kusursuz iletişim kurabilmek için yerel/ anadile hakim olmak.
5   Yazılı ve sözlü olarak en az iki yabancı dili profesyonel düzeyde bilmek .
6   Müşteri ile sakin ve profesyonel bir biçimde iletişim kurabilmek.
7   Ön büro personeli için resmi bir giyim tarzı belirleyip bunun giyilmesini sağlamak.
8   Ön büronun farklı alt bölümlerini(departmanlarını), bunların görevlerini ve önemlerini tanımlayabilmek .

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Otelcilik Endüstrisinde Ön Büro Departmanının Yeri
2 Ön Büro Departmanının Türkiye ve Dünya Otelcilik Tarihi açısından Önemi
3 Konaklama Sektöründe Ön Büro Departmanının Organizasyonel Şeması
4 Ön Büronun Alt Bölümleri ve Personeli
5 Ön Büro Personelinin Nitelikleri
6 Ön Büro Departmanı ve İnsan Kaynakları Yönetimi
7 Yarıyıl İçi Sınavı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Resepsiyon Departmanı ve Personeli
10 Rezervasyon Departmanı ve Personeli
11 Tahminleme ve Ön Büro Yönetimi
12 Getiri Yönetimi ve Ön Büro Yönetimi
13 Müşteri Tipleri ve Ön Büro Yönetimi
14 Ön Büro ve Oteldeki diğer Departmanlarla ilişkileri
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hotel Front Office Management, James A. Bardi, 2010, ISBN-13: 978-0470637524ISBN-10: 0470637528Edition: 5th , (4th Edition, 2007)
Ön Büro Yönetimi, Burhan Şener, Detay Yayıncılık, 2009.
Kasavana, M. and Brooks, R. ( 2001). Managing Front Office Operations (6th ed.)., New York: Educational Institute of the American Hotel
Konaklama İşletmelerinde Verimlilik Analizleri, 2005, Prof. Dr. Saime Oral
International Hospitality Management, Chuck Y. Gee

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konularla ilgili gerçek olay ve durumlarla ilgili video izlenimi, konuya dair akademik makalelerin incelenmesi sayesinde güncel araştırmaların da takip edilmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derste zamanında hazır bulunmalıdır.
Öğrenciler sınıfın ve okulun kurallarına uymalıdır.
Öğrenciler düzenli olarak derse devam etmelidir.
Öğrenci örneğin sınavlarını geçmek gibi sorumluluklarını yerine getirmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nil.sonuc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.55
ÖK.6555
ÖK.75
ÖK.85