DERS ADI

: KAT HİZMETLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 2019 KAT HİZMETLERİ ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Turizm ve Otel İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT YEŞİM COŞAR

Dersi Alan Birimler

Turizm ve Otel İşletmeciliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere konaklama işletmelerindeki kat hizmetleri bölümünün görevleri, bölümün işleyişi ve prosedürleri ve bölümün müşterilerine etkili hizmet sunması için yapması gereken görevleri hakkında detaylı bilgi sunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kat hizmetleri departmanının otelin diğer departmanları ile kurduğu iletişimin önemini açıklayabilmek için otel işletmelerinde kat hizmetleri departmanının rolünü açıklayabilmek.
2   Oda temizliğinde etkin işgücü ve materyal kullanımı prosedürlerini geliştirebilmek için kat hizmetleri departmanının oda temizliğine ilişkin görevlerini listeleyebilmek.
3   Kat hizmetleri departmanında planlama ve organizasyon açısından performans ölçüm standartlarının nasıl kullanıldığını açıklayabilmek için kat hizmetleri departmanının etkin yönetimi için gerekli olan yönetimsel yeteneklerin neler olduğunu anlayabilmek.
4   Kat hizmetleri departmanının hijyen, emniyet ve güvenlik unsurları açısından değerlendirilmesini sağlamak için gerekli bilgileri kavrayabilmek.
5   Konaklama işletmelerinde müşteri memnuniyetinin sağlanabilmesi için kat hizmetleri bölümünün yürütmesi gereken kalite çalışmalarını anlayabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konaklama işletmelerine genel bakış
2 Konaklama işletmelerinde kat hizmetleri bölümünün yeri ve önemi
3 Kat hizmetleri bölümünün örgüt yapısı ve işlevi
4 Kat hizmetleri bölümünün diğer bölümlerle olan ilişkisi
5 Kat hizmetleri bölümünde çalışan personelin genel özellikleri
6 Kat hizmetleri yönetiminde temizlik kavramı, hijyen ve sanitasyon
7 GENEL TEKRAR
8 ARA SINAV
9 Oda temizliği
10 Genel alan temizliği
11 Kat hizmetlerinde hizmet kalitesinin sağlanması
12 Kat hizmetleri faaliyetlerinde emniyet ve güvenlik
13 Kat hizmetlerinde etkinlik ve verimliliğin hesaplanması
14 Kat hizmetleri yönetiminde ekipman ve malzeme türleri
15 FİNAL SINAVI
16 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Otel İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi Prof. Dr. Meryem Akoğlan Kozak Detay Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Her hafta üç saat teorik ders yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci otel işletmelerinde kat hizmetleri departmanının rolünü ve önemini açıklayabilmelidir.
2. Öğrenci oda temizliği faaliyetlerini ve sürecini ve etkin envanter ve işgücü kullanımı kurallarını açıklayabilmelidir.
3. Öğrenci kat hizmetleri departmanının organizasyonunda kullanılan performans ve verimlilik standartlarını belirleyip tartışabilmelidir.
4. Öğrenci kat hizmetleri departmanını etkileyen emniyet ve güvenlik unsurlarını tartışabilmelidir.
5. Öğrenci kat hizmetleri birimince yürütülen kalite çalışmalarını ve bu çalışmaların müşteri memnuniyetine etkilerini açıklayabilmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Final sınavına hazırlık 1 30 30
Sunum hazırlama 1 15 15
Ödev hazırlama 1 25 25
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1555
ÖK.25555
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.5555