DERS ADI

: SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 4003 SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR ÖZKAN TÜTÜNCÜ

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi
Antrenörlük Eğitimi (İÖ)

Dersin Amacı

Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin an unsurlarını öğrenmek ve bu alanda uygulama becerileri sağlalamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel çalışma yapmanın metotlarını öğrenmek
2   Tez, makale, bildiri hazırlarken gerekli bilimsel alt yapı çalışmalarının nasıl yapılacağını öğrenmek
3   Öğretmenlik yaparken gerekli bilgi ve becerileri yapılacak çalışmalarla ortaya çıkarabilmek
4   Bilimsel çalışmalarda çok değişik alanlardan yararlanarak sporcu seviyesini daha üst düzeylere çıkarabilmek
5   Sporcuların yaptığı antrenmanları yeni yöntem ve metodlarla plan ve programlamasını yenileyebilme ve yetenekleri ortaya çıkarabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teorik Giriş; Spor ve Sağlık Bilimlerin Konusu, Bilimselliği
2 Veri Toplama Teknikleri
3 Araştırmanın Aşamaları: Konu Seçmek, Konuyu Sınırlandırmak, Hipotez Kurmak, Geçici Plan Hazırlamak, Kaynak Toplamak, Okuma ve Not Almak, Yazmak
4 Araştırmanın Aşamaları: Konu Seçmek, Konuyu Sınırlandırmak, Hipotez Kurmak, Geçici Plan Hazırlamak, Kaynak Toplamak, Okuma ve Not Almak, Yazmak
5 Seçilen konuyu plan doğrultusunda hazırlamak, çözüme ilişkin yöntem geliştirmek.
6 Araştırma problemi hakkında bilgi toplama ve yöntem geliştirme
7 Kaynak Derleme, Kütüphane ve İnternetten Yararlanma
8 Yazım Kuralları, konunun raporlaştırılması, metin aktarmaları
9 Yazım Kuralları, konunun raporlaştırılması, metin aktarmaları
10 Verileri çözümleme, bulguları yorumlama
11 Verileri çözümleme, bulguları yorumlama
12 Tablolar ve şekiller; verilerin İstatistiki açıdan değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Suat CEBECİ, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, İstanbul, 2002.
Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU Bilimsel Araştırma Yöntemleri İstanbul 2003
Robert A.DAY Bilimsel Makale Nasıl Yazılır,Nasıl Yayımlanır, Tübitak Mart 2003
Hüseyin BATUHAN Bilim Ve Şarlatanlık İstanbul 2001
Research Methods In Physical Activity Jerry R.THOMAS, Jack K. NELSON

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar; tanımlama, aktarma, tanıma, anlama değerlendirilmektedir.
Sunum, tartışma, uygulama; aktarma, ilişkilendirme, tartışma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozkan.tutuncu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1343
ÖK.234
ÖK.343
ÖK.433
ÖK.54