DERS ADI

: İZCİLİK VE KAMPÇILIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ANT 4011 İZCİLİK VE KAMPÇILIK ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Antrenörlük Eğitimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Antrenörlük Eğitimi
Antrenörlük Eğitimi (İÖ)

Dersin Amacı

Doğa sporları etkinlikleri içerisinde birlikte doğada yaşama becerisi, zorlukların üstesinden gelebilme, doğayı yaşama ve koruma duygusunu geliştirebilme, birlikte hareket edebilme, grup içi uyum, doğada uygun malzemeleri kullanma, kendini tanıma, beslenme, kendine yetebilme vb. becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Doğa ve macera eğitiminde bireysel ve bireyler arası etkileşime açık oluş
2   Doğa ve çevre eğitiminin önemini kavrayış
3   Dağ ortamında kamp yapabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğa ve macera eğitimine giriş; tanım, kavram ve kuramların incelenmesi
2 Türkiye de ve dünyada dağcılığın ortaya çıkışı, gelişimi ve nedenleri
3 Dağcılık olarak sınıflandırılan faliyetlerin anlamları - Yürüyüş - Hiking - Kanyoning -Kampçılık - Kaya tırmanışı - Buz tırmanışı - Mix tırmanış - Alpinizm - Yüksek irtifa Tırmanışı - Ekspedisyon
4 Yürüyüş ve yürüyüş teknikleri, yürüyüş ekibinin oluşturulması, lider, artçı ve bunların görevleri, yürüyüşte giyim ve beslenme, sıvı alımı, baton kullanmanın faydaları
5 Kamp malzemeleri ve kullanılmasında dikkat edilecek noktalar - Çanta, çadır. ocak, kamp seti, mat, uyku tulumu. - Kamp yeri seçimi
6 Doga sporlarında giyim.Giysiler ve giysilerin temel özellikleri -İç giysiler -Orta katman giysileri -Dış katman giysileri -Ayakkabı, eldiven, bere, tozluk, gözlük Doğada beslenme, yiyeceklerin özellikleri
7 Dağ tehlikeleri ve Korunma yolları Doğadan kaynaklanan tehlikeler ( çığ, taş düşmesi, soğuk, karanlık vb.) İnsandan kaynaklanan tehlikeler (hastalık, yorgunluk, moral bozukluğu, kötü malzeme vb.)
8 Emniyet malzemeleri, ipler, düğüm
9 Çadır kurulması, çadır içi düzeni, ve toplanması uygulaması
10 Doğal alanda macera oyunları uygulaması
11 Doğada treking uygulaması
12 Doğada treking uygulaması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Anonymous. (1989). Dağcılıkta Kullanılan Düğümler. Ankara: Dağcılık Federasyonu Yayını.
2- Crocket, K. (1990). CLIMBING Terms & Techniques. Northamptonshire: Patrick Stephens Limited.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Gösterim, Takrir, Soru-cevap. Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Anlama, aktarma, inceleme ve ilişkilendirme becerileri ara ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu,
Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Yerleşkesi 35340 İnciraltı/İZMİR

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1434
ÖK.233
ÖK.333