DERS ADI

: PSİKOPATOLOJİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 3002 PSİKOPATOLOJİ II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ADVİYE ESİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, DSM-IV-TR te sınıflanan psikiyatrik bozukluklara özgü tanı kriterlerinin, ayrıştırıcı tanıların, epidemiyolojik ve etiyolojik özelliklerin, tedavi yaklaşımlarının ve çeşitli vaka örneklerinin incelenmesidir. Ders kapsamında Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar; Cinsel işlev ve cinsel kimlik bozuklukları; Uyku bozuklukları; Dürtü kontrolü bozuklukları; Madde kullanımıyla ilişkili bozukluklar; Kişilik bozuklukları; Psikofizyolojik bozukluklar; Uyum bozuklukları; Yaşlanma ve psikolojik bozukluklar; Organik kökenli psikolojik bozukluklar ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tanı kriterlerini listeleyebilme
2   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların ayrıştırıcı tanılarını açıklayabilme
3   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların epidemiyolojik özelliklerini açıklayabilme
4   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tanı etiyolojik özelliklerini açıklayabilme
5   Ders kapsamında ele alınan psikolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin ve gereklerin tanıtımı
2 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar
3 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar
4 Cinsel işlev ve cinsel kimlik bozuklukları
5 Cinsel işlev ve cinsel kimlik bozuklukları
6 Uyku bozuklukları
7 Dürtü kontrolü bozuklukları
8 Madde kullanımıyla ilişkili bozukluklar
9 Kişilik bozuklukları
10 Kişilik bozuklukları
11 Psikofizyolojik bozukluklar
12 Uyum bozuklukları
13 Yaşlanma ve psikolojik bozukluklar
14 Organik kökenli psikolojik bozukluklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Davison, G.C. ve Neale, J.M. (2004). Anormal psikolojisi (7. Baskı). (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1998.)
American Psychiatric Association (2001). DSM-IV-TR tanı ölçütleri başvuru el kitabı, yeniden gözden geçirilmiş baskı. (E. Köroğlu, Çev.). Ankara: Hekimler Yayın Birliği. (Orijinal çalışma basım tarihi 2000.)
Oltmanns, T.F., Neale, J.M., & Davison, G.C. (2003). Anormal davranışlar psikolojisinde vak a çalışmaları. (İ. Dağ, Çev. Ed.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 1995, 4th ed.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Ödev
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + OD * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.10 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-5: Ara sınav, dönem ödevi/raporu, sunum ve yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13.30-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.154554445
ÖK.254554445
ÖK.354554445
ÖK.454554445
ÖK.554554445