DERS ADI

: ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 2001 ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Tutumun ögelerine ve edinimine ilişkin bilgileri kullanarak engellilere yönelik tutumları değiştirecek çalışmalar yapar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tutumun ne olduğunu açıklayabilir
2   Tutumun nasıl edinildiğini açıklayabilir
3   Tutum değiştirebilmek için kullanılan modelleri açıklar
4   Tutumun ögelerini sıralar.
5   Tutumun ögelerinin tutuma etkisini tartışır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tutumun ögelerini sıralar. Tutumun ögelerini tanımlar.
2 Tutumun ögelerinin tutuma etkisini tartışır. Tutumun davranışla ilişkisini açıklayabilir. Tutumun gücü ve belirginliğini açıklar.
3 Ortamsal baskının tutuma etkisini açıklar. Kişilik özelliklerinin tutuma etkisini açıklar.
4 Farklı öğrenme kuramlarının temellerini ayırd eder. Öğrenme kuramlarına göre tutumun davranışa dönüşmesine ilişkin görüşleri karşılaştırır.
5 İletişim modelinin ögelerini sıralar. İletişim modelinin ögelerini tanımlar. Etkili tutum değiştirmede kaynağın rolünü betimler.
6 Etkili tutum değiştirmede mesajın düzenlenmesinin önemini ifade eder. Etkili tutum değiştirmede neden farklı ortam ve araçlar kullanılması gerektiğini açıklar. Tutum değiştirmede hedefin etkisini çok yönlü değerlendirir.
7 ÖrnekTutum Değiştirme Kampanyalarının Sınıfta Sunulması ve tartışılması
8 ARA SINAV
9 Anket / görüşme sorusu hazırlar. Anket uygula(r)ma çalışmasını yönetir./Görüşme yapar. Elde ettiği verileri çözümler. Elde ettiği bulguları sorgular. Seçtiği bir hedef kitlenin özürlülere yönelik tutumunu belirler.
10 Hafta Tutum değiştirme çalışması tasarlayabilir. Hedef kitlesine uygun ortam/araç belirler. Hedef kitlesine uygun olacak şekilde mesajını düzenler.
11 Tutum değiştirme çalışması tasarlayabilir. Hedef kitlesine uygun ortam/araç belirler. Hedef kitlesine uygun olacak şekilde mesajını düzenler.
12 Hafta Yapılmış anket çalışmalarını irdeler. Tasarladığı çalışmanın güçlü ve zayıf yönlerini tutumun ögelerine göre değerlendirir. Tasarladığı tutum değiştirme programını geliştirmeye yönelik önerilerde geliştirir.
13 Özürlülere yönelik tutum belirleme çalışmasıyla elde ettiği bulguları grupla paylaşabilir. Yaptığı çalışmayı sunar Geliştirici önerileri olgunlukla kabul eder.
14 Özürlülere yönelik tutum belirleme çalışmasıyla elde ettiği bulguları grupla paylaşabilir. Yaptığı çalışmayı sunar Geliştirici önerileri olgunlukla kabul eder.
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13433343432
ÖK.23433343432
ÖK.33433343432
ÖK.43433343432
ÖK.53433343432