DERS ADI

: SEÇ.I.( DİL GELİŞİMİ VE İLETİŞİM)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 2009 SEÇ.I.( DİL GELİŞİMİ VE İLETİŞİM) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği
Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Otistik çocukların dil ve iletişim özelliklerini açıklayabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Otistik çocukların özellilerini açıklar
2   Otistik özellik gösteren çocukların dil ve iletişim özelliklerini irdeler.
3   UDA ya dayalı olarak dil ve iletişim öğelerini açıklayabilecektir.
4   Uygulamalı davranış analizine dayalı iletişim becerisi kazandırma yöntemlerini tanımlayabilecektir.
5   Otistik özellik gösteren çocuklarda iletişim becerilerni kazandırmak için doğal öğretim yöntemlerinin nasıl kullanıldığını açıklayabileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ders içeriğinin paylaşılması
2 Otistik çocukları ve onların dil ve iletişim özellikleri
3 UDA'ya dayalı olarak dil ve iletişim öğeleri Alıcı dil ve ifade edici dil özellikleri ve otistik özellik gösteren çocuklar için en uygun iletişim şekline karar verme
4 Temel tepki öğretimi
5 İletişim becerisi kazandırmada doğal öğretim yöntemleri Model olma talep etme (mand model) bekleme süreli öğretim
6 Doğal öğretim yöntemleri doğrultusunda İletişim becerisi kazandırmak için yapılabilecek çevresel uyarlamalar Fırsat öğretimi sürecini
7 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
8 Ara Sınav
9 Sosyal öykülerle iletişim becerilerinin öğretimi
10 PECS'in dayanakları Pekişitreç belirleme PECS 1. Evre
11 PECS 2. Evre PECS 3. Evre
12 Küçük adımlar erken eğitim programına dayalı olarak iletişim becerilerinin kazandırılması
13 PECS 4. Evre PECs 5. Evre PECS 6. Evre
14 Replik silikleştirme ile öğretim
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Notu.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Gözlem
Takım/Grup Çalışması
Gösterme
Uygulama - Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
Rol Oynama/Dramatize Etme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333453233
ÖK.23333453233
ÖK.33333453233
ÖK.43333453233
ÖK.53333453233