DERS ADI

: SEÇ.II (DUYGUSAL VE DAVRANIŞSAL BOZUKLUKLAR)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 2017 SEÇ.II (DUYGUSAL VE DAVRANIŞSAL BOZUKLUKLAR) SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği
Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Mesleğini daha etkin ve rahat yapabilmek için kendisini ve ilişki içinde bulunacağı diğer insanları bilimsel yaklaşımla tanımak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı yönleriyle İnsanı bilimsel açıdan tanımak
2   İnsan ilişkilerinde bu bilgileri kullanabilmek
3   Sağlıklı insan ilişkileri kurabilmek için dikkat edilmesi gereken temel hususları bilmek
4   İnsan ilişkilerine analitik bakabilmeyi öğrenmek
5   Davranışın insan ilişkilerindeki yeri ve önemini kavramak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin tanıtılması, sınav kriterleri bilgisi
2 İnsan nedir Temel özellikleri fark yaratan parametreler
3 İnsan ve sosyoloji bilimi; İnsan ve psikoloji bilimi; İnsan ve antropoloji bilimi
4 İnsan ve davranış bilimi, Doğrular, Yanlışlar, Normallik, Anormallik
5 Davranışın belirleyicileri ve davranış düzlemi
6 Davranışa karşı yaklaşım
7 vize
8 Sosyal kültürün insan ilişkilerine ve davranışa etkisi
9 İnsan ilişkilerinde kişilik
10 Psikolojik savunma ve uyum mekanizmaları
11 İnsan ilişkilerinde geçimsizlik
12 İş yaşamında insan ilişkileri; insan ilişkilerinde kalite
13 Sosyal aktivite organizasyonu I
14 Sosyal aktivite organizasyonu II
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sardoğan, M. E., Kaygusuz, C., & Karahan, T. F. (2006). Bir insan ilişkileri beceri eğitimi programının üniversite öğrencilerinin denetim odağı düzeylerine etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2).
Durukan, H. (2003). Yönetimde insan ilişkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 277-284.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik bir ders olduğu için örneklerle desteklenmiş anlatım şeklindedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Verilen bilgi ve yaratılan bilincin eyleme dönüşmesindeki başarı ana değerlendirme kriteridir.
Değerlendirmede objektifliğin payını arttırmak için ders notlarındaki bilgiler temel olacaktır.
Ayrıca öğretim elemanı sonuçları test edilmiş subjektif deneyim ve birikimleri de değerlendirme kriteri olarak kullanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin özelliği gereği derse düzenli devam etmek ve katılım.
Bilgilenmek ve eğitilmek isteyen öğrencilere; başka amaçlarla bu dersi seçen öğrencilerin negatif enerji yüklemelerine olabildiğince fırsat vermemek.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.ozbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma günleri

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11455554221
ÖK.22555554255
ÖK.35214455344
ÖK.44122252524
ÖK.55511134412