DERS ADI

: ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 2002 ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere öğretebilecekleri beceri ve kavramlar, ve bu beceri ve kavramları öğretmede kullanabilecekleri öğretim yöntem ve tekniklerini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenmeyle ilgili temel kavramları ve öğrenmenin özelliklerini tanımlayabilecektir
2   Öğretime hazırlık çalışmalarını ve becerilerini betimleyebilecektir
3   Kavram ve beceri öğretimi ile ilgili temel kavramları betimleyebileceklerdir
4   Bir kavram ya da becerinin öğretiminde bu öğretim yöntem ve stratejilerini kullanarak öğretim süreci planlayabilecektir
5   Bir kavram ya da becerinin öğretiminde bu öğretim yöntem ve stratejilerini kullanarak öğretim süreci planlayabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme, öğrenmenin özellikleri, sistematik öğretim
2 Öğretime hazırlık çalışmaları Öğrenmeye hazırlık becerileri
3 Öğrenmenin aşamaları
4 Kavram öğretimi
5 Kavram öğretimi
6 Kavram öğretimi
7 Kavram öğretimi
8 Ara Sınav
9 Beceri öğretimi
10 Yanlışız öğretim Ayrık denemelerle öğretim
11 Eşzamanlı ipucuyla öğretim Sabit bekleme süreli öğretim
12 İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretim Aşamalı yardımla öğretim
13 Görsel destek sistemleri Videoyla model olma
14 Etkinlik çizelgeleri Doğrudan öğretim
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırcaali-İftar, G., Birkan, B., & Uysal, A. (2005). Zihin özürlü çocuklara kavram öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. *Tekin-İftar, E. & Kırcaali-İftar, G. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, (2. Baskı). *Vuran, S. & Çelik, S. (2008). Örneklerle kavram öğretimi: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar için. Ankara: Kök Yayıncılık. Alberto, A. A. ve Troutman, A. C. (1995). Applied behavior analysis for teachers. (4. baskı). New Jersey: Prentice-Hall. *Baker, L.B. & Brightman, A. J. (2004). Steps to independence: Teaching everyday skills to children with special needs. (4. baskı). Baltimore: Paul Brookes Publishing. *Bricker, D., Pretti-Frontczak, K., & McComas, N. (1998).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14444444444
ÖK.25555555554
ÖK.35555555554
ÖK.44444444444
ÖK.54444444444