DERS ADI

: ZİHİN ENGELLİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 2004 ZİHİN ENGELLİLERE MATEMATİK ÖĞRETİMİ ZORUNLU 4 0 0 5

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Özel gereksinimi olan öğrencilere matematik beceri ve kavramların öğretiminde; öğrencilerin eğitim gereksinimlerini belirler ve belirlenen gereksinimlere göre öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğretimi ile ilgili genel kavramları açıklayabilecektir.
2   Matematik öğretiminin planlanmasında temel ilkeleri açıklayabilecektir
3   Matematik öğretiminde beceri ve kavramları çeşitli öğretim yaklaşımına göre planlayabilecektir
4   Matematik öğretiminde beceri ve kavramları çeşitli öğretim yaklaşımına göre planlayabilecektir
5   Matematik öğretiminde beceri ve kavramları çeşitli öğretim yaklaşımına göre planlayabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik öğretiminmde içerik (öğrenme alanları) ve süreç (beceri) standartları nelerdir
2 Matematik öğretiminde değerlendirme ve ölçüt bağımlı testlerin geliştirilmesi
3 Matematik öğretiminde işlem ve hata analizinin önemi ve yapılışı
4 Özel gereksinimi olan öğrencilerin matematik öğretimini etkileyen etmenler
5 Özel gereksinimi olan öğrencilerin matematik öğretiminin planlanmasında bilimsel temelli ilkeler. Doğrudan öğretim yöntemi ve basamaklandırırlmış yaklaşım
6 Dokunmatik Matematik (Nokta Belirleme tekniği)
7 Dokunmatik Matematik (Nokta Belirleme tekniği)
8 Ara Sınav
9 Matematik Programını Uygulama. Sayma becerileri; Ritmik sayma, rasyonel sayma, sıra sayıları ve atlayarak sayma
10 Sayı sembolleri ve anlamları
11 Toplama ve çıkarma becerilerinin öğretimi
12 Çarpma ve bölme becerilerinin öğretimi
13 Temel ölçme kavram ve becerilerin geliştirilmesi: Uzunluk ölçüleri, ağırlık ölçüleri, zaman ölçüleri, para becerileri
14 Geometri kavram ve becerilerin öğretimi: İki ve üç boyutlu şekiller Veri analizi, istatistik beceri ve kavramlaruın geliştirilmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aktaş,Y.(2002) Okulöncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Adana, Nobel Tıp Kitabevi.

Yardımcı Kaynak:

*Altun. M.(2000) Matematik Öğretimi. 8. Baskı, Bursa, Alfa Yayınları. *Baykul, Y.(2001) İlöğretimde Matematik Öğretimi. Ankara, Elit Yayıcılık. *Altun, Murat. Matematik Öğretimi. 8. Baskı, Erkan Mat.Alfa Yayınları, Bursa. 2000. *Arı, M. Çocukta Zaman Kavramının Gelişimi. 9. Ya-Pa Okulöncesi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara. 1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-Yanıt, Gözlem, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14444444444
ÖK.24444444444
ÖK.34444444444
ÖK.44444444444
ÖK.54444444444