DERS ADI

: ZİHİN ENGELLİLERE RESİM- İŞ ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 2006 ZİHİN ENGELLİLERE RESİM- İŞ ÖĞRETİMİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı, zihin engelli çocukların resim etkinliklerine ilişkin olarak, öğretmen adaylarının genel bilgi, beceri ve tutumları kazanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Zihin engelli çocukların resim etkinliklerine ilişkin genel bilgi sahibi olur
2   Zihin engelli çocukların resim etkinliklerine ilişkin genel bilgi sahibi olur
3   Zihin engelli çocukların resim etkinliklerine ilişkin genel bilgi sahibi olur
4   Beceri ve tutumların kazandırılmasını öğrenir
5   Beceri ve tutumların kazandırılmasını öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat eğitimine genel bir bakış
2 Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar (*sanat *yaratıcılık *sanay eğitimi)
3 Sanat eğitimi ve eğitim dizgesi içinde resim-iş öğretiminin yeri ve önemi Resim ve iş yoluyla düşüncelerin ifade edilmesi, estetik duygu ve becerilerin geliştirilmesi
4 Zihin engelli çocuklar açısından resim-iş öğretimi
5 Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
6 Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
7 Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
8 Ara Sınav
9 Zihin engellilerde küçük kas motor becerileri
10 Zihin engellilerde küçük kas motor becerileri
11 Zihin engellilerde resim-iş öğretimi programı
12 Zihin engellilerde resim-iş öğretimi programı
13 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
14 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Artut, Kazım. (2001) Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

Yardımcı Kaynak:

Erbil, Devrim. (1990) "Çağdaş Sanat ve Eğitimi", Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, ss. 149-156. Etike, Serap. (1993) "Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Sanat Eğitimi ve Öğretmenin Yeri", 9. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YA-PA Yayınları. Gençaydın, Zafer. (1988) "Resim-iş Eğitiminde Eğitim Durumları" (Editör: Bekir Özer).Özel Öğretim Yöntemleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gözlem, Gösterme, Örnek Olay İncelemesi, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14444444444
ÖK.24444444444
ÖK.34444444444
ÖK.44444444444
ÖK.54444444444