DERS ADI

: BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 2014 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Yetersizlikten Etkilenen öğrencilerin tıp ve eğitim modellerine göre eğitim
ortamlarına yerleştirilmesini açıklama. Kaba değerlendirme araçları geliştirme ve
uygulama. Ünite analizi yapma. Ölçüt bağımlı ölçü aracı geliştirme. Uzun dönemli,
kısa dönemli ve öğretimsel amaç yazma. Beceri analizi yapma. Kavram analizi ve
kavram öğretim planı yapma

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireyselleştirilmiş eğitim programının yasal ve eğitsel boyutlarını değerlendirebilecektir
2   Özel eğitimde değerlendirme sürecinin adımlarını/amaçlarını ve özelliklerini açıklayabilecektir.
3   Uzun ve kısa dönemli amaçlar yazabilecektir
4   BEP'in hazırlanmasında işbirliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilecektir
5   BEP'in hazırlanmasında işbirliği ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 BEP GİRİŞ (Tanım, Önem) BEP in tarihsel gelişim
2 Erken özel eğitim hizmetleri En az kısıtlayıcı ortam, kaynaştırma kavramları ve kaynaştırmaya yerleştirilen öğrenci için BEP'in önemi.
3 573 sayılı KHK ve Özel eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinde BEP
4 Özel gereksinimli çocukların değerlendirilmesi
5 Varolan performans düzeyini belirleme ve yazma
6 Davranışsal amaç yazma
7 Uzun dönemli amaç-Kısa dönemli amaç yazımı
8 ARA SINAV
9 Uzun dönemli amaç-Kısa dönemli amaç yazımı
10 Beceri analizi, Beceri düzeyini kayıt etme için veri kayıt formu hazırlama
11 Gelişimin kayıt edilmesi
12 BEP ekibi
13 Bireyselleştirilmiş eğitim programı örneklerinin incelenmesi
14 BEP değerlendirme ve izleme BEP' nın işlevsel ve etkili olması
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gürsel Oğuz (Ed.) (2003). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:1484. Eskişehir.

Yardımcı kaynaklar:
Günayer-Şenel ve Tekin (1997). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. (ed. Gönül Akçamete). Ankara: Özkan Matbaacılık
Tekin, E. (1996). İşlevsel ve etkili bireyselleştirilmiş eğitim programları. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 111-122.
Vuran, S. (1996). Bireyselleştirilmiş öğretim materyallerinin hazırlanması. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 75-82.
Özaksoy, M ve A. Zihni. Bireyselleştirilmiş eğitim programı kılavuz taslağı. Ankara Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğü. Haziran 2001.5-87

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenci; 1.tüm derslere aktif katılır. 2.her hafta ders sonunda önerilen okuma paketlerini okuyarak derse gelir. 3.Her hafta ders sonunda verilen yazılı ödevi hazırlar. 4.Okuduklarına ve derste anlatılan konulara ilişkin eleştiri ve öneri üretir. .

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14444444444
ÖK.24444444444
ÖK.34444444444
ÖK.44444444444
ÖK.54444444444