DERS ADI

: OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 3001 OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmen adaylarının zihin engelli öğrencilerin özelliklerine uygun okuma yazma öğretim yöntemini seçme, zihin engelli öğrencinin okuma yazma düzeyini belirleme ve uygun öğretim programı hazırlama,zihin engellilere okuma yazma öğretiminde kullanılan araç gereçleri inceleme, uygun aracı seçme ve/veya geliştirme yeterliklerini kazanmalarıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okuma-yazmanın neden önemli olduğunu açıklayabilecektir
2   Okuma-yazma öğretimine ilişkin farklı yöntemleri bilir ve öğretim sürecini açıklayabilecektir
3   Okuma -yazma çalışması organize edebilecektir.
4   Okuma -yazma öğretiminde kullanılan yöntemleri bilir.
5   Okuma -yazma etliklikleri oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amaçlar, İlkeler, Temel Kavramlar
2 Zih.Eng. Okuma Yazma Öğretiminde Kullanılabilecek Yöntemler
3 Öğretmenin Yapacağı Hazırlıklar
4 El, ses ve harflerinin tanıtımı
5 Ad, ses ve harflerinin tanıtımı
6 Büyük harf v,rakam ve noktalama işaretleri
7 i,n,o,r,m/u,k,ı,y,s,d ses ve harfleri,bireşim çalışmaları
8 ARA SINAV
9 ö,b,ü,z,ç/gcph/ğvfj ses ve harfleri,bireşim çalışmaları
10 Serbest okuma yazma çalışmaları
11 Sözcük dağarcığını geliştirme
12 Ev çalışması,dönüt verme,ölçme-değerlendirme
13 Ev çalışması,dönüt verme,ölçme-değerlendirme
14 Genel değerlendirme
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Alperen,N.(1990) Türkçe Öğretim Rehberi. İstanbul:Milli Eğitim Basımevi.
Cemaloğlu, N.(2000) İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Çelenk, S.(1999) İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara: Artım Yayınları.
Demirel, Ö.(1999) Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Güleryüz, H.(2000) Programlanmış İlkokma Yazma Öğretimi. Ankara:Pegem Yayıncılık
Köksal, K.(2000) Okuma Yazmanın Öğretimi. Ankara:Pegem Yayıncılık
Nas, R. Metinlerle İlkokuma Yazma Öğretimi.(1999)Bursa: Ezgi Kitabevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Gözlem, Gösterme, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11453434434
ÖK.23453434434
ÖK.33453435434
ÖK.43453435434
ÖK.53453433434