DERS ADI

: ZİHİN ENGELLİLERE OYUN VE ŞARKI ÖĞRETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 3005 ZİHİN ENGELLİLERE OYUN VE ŞARKI ÖĞRETİMİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı oyun ve oyun türleri hakkında bilgi vermektir. Gelişimsel yetersizliği olan çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini dikkate alarak temel oyun ve şarkı becerilerinin öğretimi ve farklı gelişim alanlanlarını destekleyici oyun temelli etkinliklerin planlanmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulöncesi dönemde oyunun gelişimini tanımlayabilecektir
2   Özel gereksinimi olan çocukların oyun davranışları açısından genel özeliklerini, zorlandıkları oyun davranışları ve yapılması gereken öğretimsel uyarlamaları açıklayabilecektir
3   Özel gereksinimi olan çocukların farklı gelişim alanlarını desteklemek için oyuna dayalı etkinlikler belirleyebilecek ve uygun öğretimsel planlar hazırlayabilecektir.
4   Özel gereksinimi olan çocuklara yönelik okul şarkılarını, rontlarını ve parmak oyunlarını ifade edebilecektir.
5   oyun yazar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beden eğitimi ve oyunun tanımı ve gelişimsel yertersizliği olan çocukların eğitimi üzerine önemi.
2 Okul öncesi düzeyde çocukların, yaşalara bağlı olarak oyun gelişimi yaklaşımları.
3 Oyun türleri.
4 Özel gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri dikkate alınarak temel oyun becerilerinin öğretimi.
5 Özel gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri dikkate alınarak temel oyun becerilerinin öğretimi.
6 Gelişimsel yetersizliği olan çocukların farklı gelişim alanlarını destekleyici oyun temelli örnek uygulama etkinliklerinin sunulması (kaba motor becerilerinin öğretimine yönelik).
7 Gelişimsel yetersizliği olan çocukların farklı gelişim alanlarını destekleyici oyun temelli örnek uygulama etkinliklerinin sunulması (bilişsel becerilerinin öğretimine yönelik).
8 ARA SINAV
9 Örnek uygulama etkinliklerinin video sunumu ve etkinlikler üzerinde tartışma.
10 Gelişimsel yetersizliği olan çocukların farklı gelişim alanlarını destekleyici oyun temelli örnek uygulama etkinliklerinin sunulması (ince motor ve dil edinimi becerilerinin öğretimine yönelik).
11 Örnek uygulama etkinliklerinin video sunumu ve etkinlikler üzerinde tartışma.
12 Oyun temelli etkinlik planı hazırlama ve sunumu.
13 Oyun temelli etkinlik planı hazırlama ve sunumu.
14 Dersin Değerlendirilmesi.
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tüfekçioğlu, U. (2001). "Okulöncesi Eğitimde Oyun ve Önemi". Çocukta Hareket, Oyun Gelişimi ve Öğretimi. Editör:U. Tüfekçioğlu. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi Okulöncesi Öğretmenliği Lisans Programı

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası, yansıtma, çalıştay, gözlem, alan çalışması ya da örnek olay gibi teknikler de ayrı olarak ya da birlikte kullanılabilir

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13434333343
ÖK.23434333343
ÖK.33434333343
ÖK.43434333343
ÖK.53434333343