DERS ADI

: BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANLARI VE ÖĞRETİMİN BİREYSELLEŞTİRİLMESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 3007 BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANLARI VE ÖĞRETİMİN BİREYSELLEŞTİRİLMESİ ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayabilme, ozel gereksinimli öğrencinin eğitsel değerlendirmesini yapabilme, ozel gereksinimli öğrencinin performansına uygun amaçlar yazabilme, ozel gereksinimli öğrenci için bireyselleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilmeyi kazandırma amacındadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlayabilecektir
2   Özel gereksinimli öğrenci için bireyselleştirilmiş etkinlikler hazırlayabilecektir
3   Bep'İn önemini tartışır
4   BEp'İn formlarını hazırlar
5   Örnek uygulama yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bireyselleştirilmiş eğitim programları
2 Okul öncesi eğitim programı
3 İlköğretim programı
4 Akademik olmayan becerilerin değerlendirilmesi (Öz-bakım becerileri, sosyal beceriler, problem davranışlar)
5 Akademik becerilerin değerlendirilmesi (okuma-yazma becerileri, matematik becerileri, hayat bilgisi, sosyal bilgiler, fen bilgisi )
6 Performans düzeyinin belirlenmesi Uzun ve kısa dönemli amaçların yazılması
7 Etkinlik planlama
8 arasınav
9 Etkinlik planlama
10 Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.
11 Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.
12 Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.
13 Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.
14 Hazırlanan planların ve bireyselleştirilmiş etkinlik örneklerinin sunumu.
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gürsel Oğuz (Ed.) (2007). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:794. Eskişehir. *Eripek S. (Ed). (2007). İlköğretimde Kaynaştırma. Anadolu Üniversitesi Yayınları. No:920. Eskişehir. *Vuran, S. ve Çelik, S. (2007). Örneklerle Kavram Öğretimi. Kök yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11233333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.433333333333
ÖK.53333333333