DERS ADI

: SEÇ.IV (OTİZM VE OTİZMİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 3018 SEÇ.IV (OTİZM VE OTİZMİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği
Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Otizm Spektrum Bozukluğunu (OSB) tanımlayabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   DSM IV-TR'ye göre Otizm Spektrum Bozukluğu'na ilişkin yapılan sınıflamaları açıklayabilecektir.
2   Otizm Spektrum Bozukluğunun belirtilerini ve tarihsel gelişimini betimleyebilecektir.
3   Otizm spektrum bozukluğunun olası nedenlerini, erken tanılanmasını, eğitim gereksinimlerini ve sratejilerini tartışablecektir.
4   Otizm spektrum bozukluğuna ilişkin tıbbi ve terapi uygulamalarını tartışabilecektir.
5   Otizm spektrum bozukluğuna ilişkin eğitim uygulamalarını tartışabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 OSB'nin Tanımı ve Sınıflandırılması
2 OSB'nin Belirtileri - I
3 Otizm Spektrum Bozukluğunun Belirtileri-II
4 Otizm Spektrum Bozukluğunun Tarihsel Gelişimi
5 Otizm Spektrum Bozukluğunun Olası Nedenleri ve Erken Tanılama
6 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Eğitim Gereksinimleri
7 Otizm Spektrum Bozukluğu ve Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar
8 Ara Sınav
9 Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Tıbbi Uygulamalar
10 Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Terapi Uygulamaları
11 Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları-I
12 Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin Eğitim Uygulamaları-II
13 Otizm Spektrum Bozukluğuna İlişkin İletişim Becerileri Kazandırma Uygulamaları
14 Otizm Spektrum Bozukluğuna Yönelik Aile Desteği
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Takım/Grup Çalışması
Gösterme
Uygulama - Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Rol Oynama/Dramatize Etme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333