DERS ADI

: UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 2005 UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ ZORUNLU 4 0 0 6

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Uygulamalı davranış analizine ilişkin temel kavramları öğrenme ve uygulanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uygulamalı davranış analizi kavramını betimler.
2   Uygulamalı davranış analizinin özelliklerini betimler.
3   Uygulamalı davranış analizinin ilkelerini betimler.
4   Davranış ölçme veya davranışa ilişkin veri toplama yöntemlerini betimleyebilecek ve verileri grafiklendirebilecektir.
5   Uygun olmayan davranışların azaltılmasına ilişkin yöntemleri betimleyebilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Davranışçı yaklaşım Uygulamalı davranış analizi
2 Eğitimde uygulamalı davranış analizi Uygulamalı davranış analizi ilkeleri Davranışların tanımlanmasının önemi Davranışsal amaç yazma
3 Hedef davranışların belirlenmesi ve tanımlanması
4 Hedef davranışları ölçme Anekdot ve ABC kaydı Kalıcı ürün kaydı Olay kaydı ve kontrollü olay kaydı Kontrol listeleri Süre kaydı ve bekleme süresi kaydı Bu kayıt türlerinde gözlemciler arası güvenirlik
5 Zaman aralığı kaydı Anlık zaman örneklemi ile kayıt Bu kayıt türlerinde gözlemciler arası güvenirlik
6 Kayıt edilen davranışlara ilişkin verilerin grafiklere işlenmesi
7 Uygun davranışları artırma
8 Ara Sınav
9 Sembol pekiştirme
10 Uygun olmayan davranışların azaltılması
11 Uygun olmayan davranışların azaltılması
12 Davranışların azaltılmasında etik problemler
13 Hazırlanan davranış değiştirme planlarının sunumu ve tartışılması
14 Hazırlanan davranış değiştirme planlarının sunumu ve tartışılması
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kırcaali İftar, G. ve Tekin, E. (1998) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri . Ankara. Türk Psikologlar Derneği. *Özyürek Mehmet. (1995). Sınıfta Davranış Yönetimi: Uygulamalı Davranış Analizi 1. Ankara. Karatepe Yayınları. *Özyürek, Mehmet. (1996). Sınıfta Davranış Yönetimi: Uygulamalı Davranış Analizi 2. Ankara. Karatepe Yayınları. *Özyürek, Mehmet. (2004) Sınıfta Davranış Yönetimi: Uygulamalı Davranış Analizi. Kök Yayıncılık. Ankara. *Vuran Sezgin (2000). Zihin Engelli Çocuk Annelerine Ödüllendirme ve Eleştirmemenin Kazandırılmasında Bilgilendirme, Dönüt Verme, Dönüt Verme ve Ödüllendirmenin Etkililiği.ZİREM Yayınları Antakya, 2000 *Wolery, M., D. B., Bailey ve G.M. Sugai.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Beyin Fırtınası

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 7 91
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13323434334
ÖK.23323434334
ÖK.33323434334
ÖK.43323434334
ÖK.53323434334