DERS ADI

: SEÇ.V (OTİZİM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA İLETİŞİM VE SOSYAL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 3028 SEÇ.V (OTİZİM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA İLETİŞİM VE SOSYAL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği
Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, otizm spektrum bozukluğu gösteren çocukların iletişim ve sosyal becerilerini geliştirebileceklerdir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Otistik çocukların dil ve iletişim özelliklerini açıklayabilme
2   UDA ya dayalı olarak dil ve iletişim öğelerini açıklayabilme
3   Uygulamalı davranış analizine dayalı iletişim becerisi kazandırma yöntemlerini tanımlayabilme
4   Otistik özellik gösteren çocuklarda iletişim becerilerini kazandırmak için doğal öğretim yöntemlerinin nasıl kullanıldığını açıklayabilme
5   Fırsat öğretimi sürecini iletişim becerisi kazandırma sürecinde nasıl kullanılacağını açıklayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ders içeriğinin paylaşılması
2 Otistik çocukları ve onların dil ve iletişim özellikleri
3 UDA `ya dayalı olarak dil ve iletişim öğeleri Alıcı dil ve ifade edici dil özellikleri ve otistik özellik gösteren çocuklar için en uygun iletişim şekline karar verme
4 Temel tepki öğretimi
5 İletişim becerisi kazandırmada doğal öğretim yöntemleri Model olma talep etme (mand model) bekleme süreli öğretim
6 Doğal öğretim yöntemleri doğrultusunda İletişim becerisi kazandırmak için yapılabilecek çevresel uyarlamalar Fırsat öğretimi süreci
7 Alternatif ve destekleyici iletişim yöntemleri Yardımlı iletişim
8 ARA SINAV
9 Sosyal öykülerle iletişim becerilerinin öğretimi
10 PECS'in dayanakları pekiştireç belirleme
11 PECS 1. Evre 2. Evre 3. Evre
12 PECS 4. Evre 5. Evre 6. Evre
13 Replik silikleştirme ile öğretim
14 Replik silikleştirme ile öğretim
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

: Kırcaali, İftar, G. (2012). Otistik Özellik Gösteren Çocuklara İletişim Becerilerinin Kazandırılması. Ankara: Yuka Kids
Tekin, İftar, E. (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Proje Tasarımı/Yönetimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavına Hazırlık 1 18 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333