DERS ADI

: SEÇ.VII ( ÖZEL EĞİTİMDE ALTERNATİF ÖĞRETİM UYGULAMALARI)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 4012 SEÇ.VII ( ÖZEL EĞİTİMDE ALTERNATİF ÖĞRETİM UYGULAMALARI) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği
Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, okulda kullandıkları öğretim uygulamalarına ek olarak ev ortamında ve yakın çevrede eğitimi sürdüren alternatif öğretim programlarını uygulayabilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken eğitim ve aile eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir
2   Farklı erken eğitim ortamlarını açıklayabilecektir
3   Erken eğitimde aile eğitimi kavramı ve önemini açıklayabilecektir
4   Çocuklardaki en önemli öğrenme potansiyellerini ve bunların önemini açıklayabilecektir
5   Bu alandaki gelişimsel kontrol listelerinden yararlanarak, çocuklardaki süregelen öğrenmeyi süreç içinde değerlendirebilecektir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etkinlik temelli öğretim
2 Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
3 Head Start Erken Müdahale Programı- Portage Erken Müdahale Programı
4 Montessori Modeli
5 Oyun Temelli Öğretim
6 Anne Çocuk Eğitim Programı- HIPPY Bilişsel Eğitim Programı ( Piramit Yaklaşımı)
7 PEECH ( Engelli Çocukların Erken Eğitim Programı)
8 ARA SINAV
9 Bebek Sağlığı ve Gelişimi Programı- Perry Çok Kapsamlı Anaokulu Projesi
10 Bebek Sağlığı ve Gelişimi Programı- Perry Çok Kapsamlı Anaokulu Projesi
11 Yale Çocuğu İyileştirme Projesi- Syracuse Aileyi Geliştirmeye Yönelik Araştırma Programı
12 LOVAAS ( Uygulamalı Davranış Terapisi)- ABA- Erken Başlangıç Denver Modeli
13 FLOORTIME-PCDI-COLORADO-MURDOCH-UCLA
14 Diğer Öğretim Yöntemleri
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Yıldırım Doğru, S. (2013). Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim. Ankara: Maya Akademi
Yardımcı kaynaklar: Yıldırım Doğru, S. & Öz, A. (2013). Tüm Yönleriyle Özel Bebekler& Çocukların Gelişimi ve Etkinlik Örnekleri. Ankara: Eğiten Kitap

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma, Proje Tasarımı/Yönetimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12222222222
ÖK.22222222222
ÖK.32222222222
ÖK.42222222222
ÖK.52222222222