DERS ADI

: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ZEN 4010 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II ZORUNLU 2 8 0 18

Dersi Veren Birim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT BURAK KARABEY

Dersi Alan Birimler

Zihin Engelliler Öğretmenliği (İ.Ö)
Zihin Engelliler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin stajlarını tamamlayarak öğretmenlik becerilerini edinmeleridir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavram öğretim programının sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
2   Beceri öğretim programının sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler
3   Hazırladığı ders planlarını grup ve birebir öğretim etkinliklerinde uygulayabilecektir
4   Belirlediği sosyal beceriye ilişkin başlama düzeyi verisi toplar
5   Öğrencilere uygun öğretim amaçları belirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sınıfın haftalık ders programını edinerek uygulama dosyasına koyar. 2.Sınıfın öğrenci listesini edinerek uygulama dosyasına koyar
2 1.Pazartesi ve Salı günü yapılan ders planlarından iki farklı dersin planını inceler ve uygulama dosyasına koyar. 2.Pazartesi ve Salı gününe ait incelemiş olduğu ders planları Ben olsaydım nasıl yapardım şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar
3 Birinci ve ikinci haftada doldurduğu kaba değerlendirme formlarının tamamlanmış halini arkadaşlarıyla paylaşır. Arkadaşlarının doldurduğu kaba değerlendirme formlarını da edinerek dosyasına koyar. 2.Kaba Değerlendirme Formu sonuçlarına, öğrencinin gereksinimlerine ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak öğretimini yapacağı bir kavram seçer.
4 .Hazırladığı kavram öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama danışmanından uygulamaya başlama onayını alır. 2.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular (Aktif katılım)
5 1.Belirlediği kavrama ilişkin öğrencinin başlama düzeyi verilerini toplamak için ard arda üç gün kayıt tutar ve grafiğini çizer. 2.Kaba Değerlendirme Formu sonuçlarına, öğrencinin gereksinimlerine ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak öğretimini yapacağı bir beceri seçer.
6 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama danışmanından uygulamaya başlama onayını alır.
7 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri öğretim programının son düzeltmelerini yaparak uygulama danışmanından uygulamaya başlama onayını alır.
8 Ara Sınav
9 Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Belirlediği beceride öğrencinin öğretim öncesi performans düzeyini belirlemek için ard arda üç gün kayıt tutar ve grafiğini çizer.
10 Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Belirlediği beceride öğrencinin öğretim öncesi performans düzeyini belirlemek için ard arda üç gün kayıt tutar ve grafiğini çizer.
11 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
12 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
13 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular
14 1.Hazırladığı kavram öğretim programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 2.Hazırladığı beceri programını uygulayarak, her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 3.Öğrencilerin gereksinimlerini ve öğretmen görüşlerini dikkate alarak her gün için işlenecek ders ve konuların ders planını yapar, araç-gerecini hazırlar ve planını uygular
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders notları ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Alan gezisi, Uygulama Gözlem

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN BBN VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 20 260
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 10 130
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 454

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555
ÖK.55555555555