DERS ADI

: TASARIM ELEŞTİRİSİ II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 6028 TASARIM ELEŞTİRİSİ II SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT SADIK TUMAY

Dersi Alan Birimler

Sanat ve Tasarım Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Eleştirel okuma yöntemleri gösterilir. Sosyolojik, psikanalitik, yapısalcı ve göstergebilimsel gibi. Öğrencilerin seçtikleri tasarım örnekleri analiz edilip eleştiri yazıları yazılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımlar üzerinde bilimsel bilgiyle analizler yapabilme.
2   Sanatsal Tasarımlar üzerinde farklı okuma yöntemlerini karşılaştırmalı olarak
3   Tasarımsal bilgiyi, yazılı edebi metne çevirebilme
4   Sanatsal tasarımlarla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlara bilgisini; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5   Çağdaş tasarım eleştirilerini izleyebilme ve anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarımlara psikanalitik yaklaşımlar
2 Tasarımlara psikanalitik yaklaşımlar
3 Tasarımlara psikanalitik yaklaşımlar
4 Yapısalcı eleştiri ve tasarım
5 Yapısalcı eleştiri ve tasarım
6 Yapısalcı eleştiri ve tasarım
7 Göstergebilimsel okuma ve tasarım
8 Göstergebilimsel okuma ve tasarım
9 Göstergebilimsel okuma ve tasarım
10 Ara Sınav
11 Tasarım ve interaktif eleştiri
12 Tasarım eleştirisi ve yazı
13 Tasarım ve interaktif eleştiri
14 Tasarım eleştirisi ve yazı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Ash, Jared; Gough, Maria; Toman, Jindrich and Witkovsky, Matthew S. (2011). Avant- Garde Art in Everyday Life: Early Twentieth-Century European Modernism. Chicago: Art Institute of Chicago
- Art In Amerıca
- Art Pres
-Raby, Fiona (2001). Design Noir: The Secret Life of Electronic Objects. Basel: Birkhäuser.
- Brandes, Uta (2009). Designtheorie und Designforschung (in German). Paderborn: Wilhelm Fink.
- Crazy ideas or creative probes : presenting critical artefacts to stakeholders to develop innovative product ideas". Proceedings of EAD07: Dancing with Disorder: Design, Discourse and Disaster. April 2007

Makaleler:
-Baudrillard Jean,İllüzyon, Yitirilen İllüzyon ve Estetik, Doğu-Batı Dergisi, Ç:O.Adanır,
Ankara, 2002
Rakuşan F.E.,Ultra Modern Çağda Sanata Bir Bağlantı,Felsefe Sanat ve Kültür Yay.,Sayı:19,
Ankara, 2002
- Yanılmayı tercih etmek , H.Bülent Kahraman,Radikal, 1 Ekim 2003
- Bütün Türkiye 'reality show , H.Bülent Kahraman, Radikal,10.12.2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersin dönem içinde verimliliğini arttırmaya yönelik dersle ilgili gerekli literatür, sayısal ortamlar öğrencilere verilir.
2-Görsellerle ders konuları desteklenir.
3-Dersin içeriği ile ilgili, sanat gündeminin öne çıkardığı konularda interaktif tartışma ortamı yaratılır, beyin fırtınası yapılır.
4-Fotoğrafik görseller üzerinden yapılan değerlendirmeler yazılı hale getirmesi beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı Notu VZ * 0.20 +ODV * 0.40 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.40 + BUT * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr.Sadık Tumay
sadik.tumay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Sunum Hazırlama 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15554455515454
ÖK.25554555525555
ÖK.35544455545555
ÖK.45545555545555
ÖK.55555555555555