DERS ADI

: ÇOCUK KİTABI RESİMLEME

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 4009 ÇOCUK KİTABI RESİMLEME SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET KORKUT ÖZTEKİN

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk
Aksesuar Tasarımı
Dramatik Yazarlık-Dramaturji
Sahne Tasarımı
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Halı Kilim Eski Kumaş Desen
Seramik ve Cam Tasarımı
Grafik Resimleme ve Baskı
Resim
Müzik Bilimleri
Heykel
Fotoğraf
Kurgu Ses ve Görüntü Yönetimi
Tezhip
Tekstil Tasarımı
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Moda Giyim Tasarımı
Grafik Tasarımı
Müzik Teknolojisi

Dersin Amacı

İllüstrasyonun çocuk gelişiminde nasıl kullanıldığını uygulamalı projelerle pekiştirmek; çocuklar için illüstrasyon üretim tekniklerini, fikir geliştirme ve uygulama sürecine ilişkin alıştırmalara dair edinilen bilgileri pekiştirmek. Bir eğitim aracı olarak illüstrasyon alanında uzmanlaşmayı hedefleyen adaya çalışma ve kendisini geliştirme zemini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarımda sanatsal üretim ve deneysellik duyarlılığı geliştirmesi
2   Çeşitli tasarım ve illüstrasyon tekniklerini uygulama ve harmanlama yöntemleri üzerine edinilen seviyede atılım kat etmesi
3   Özgün fikir üretimi, hayal gücü geliştirme çalışmalarında ustalaşması
4   Sorumluluk alarak müşteriden bağımsız, kendi gündemini ve ürününü yaratan tasarımcı ve girişimci olmaya adım atması
5   Kısıtlı imkânlarda çalışmayı ve malzemeyi çoğaltmayı öğrenmesi
6   Grafik öyküleme tekniklerini uygulama konusunda ustalaşması
7   Belli bir illüstrasyon tekniğinin uygulamasında ustalaşması
8   Genç illüstratör adayının mecra belirlemesinde yardımcı olmak, üslup geliştirmesinde yardımcı olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve hedeflerin belirlenmesi, 1.proje brief: Dört parçalı serbest illüstrasyon projesi geliştirmek.
2 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
3 Atölye çalışması
4 Atölye çalışması
5 1.aşama teslimi; 2. aşama. Seminer: Müellif tasarımcı ve illüstratör
6 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
7 Atölye çalışması
8 Atölye çalışması
9 2. aşama teslimi; 3. aşama. Seminer: Kavramsal illüstrasyon üzerine
10 Eskiz değerlendirmesi ve seçim
11 Atölye çalışması
12 Atölye çalışması
13 3. aşama teslimi; 4. aşama. Seminer: İllüstratörün iş dünyası
14 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Education of An Illustrator- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581150759
Teaching Illustration- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581154665
Yardımcı kaynaklar:
Inside The Business of Illustration- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581153866
Keys To Drawing with Imagination- Bert Dodson
Nort Light Books / ISBN-13: 978-1-58180-757-8 / ISBN-10: 1-58180-757-0
Creative Drawing / Howard J. Smagula
Brawn & Benchmark / ISBN: 0-697-14954-4
Bir Kültürel Direniş Aracı Olarak Japon Çizgi Romanı Manga Korkut Öztekin
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları / ISNB no: 978-9944-172-33-2
Comic Book Design Gary Spencer Millidge
ILEX / ISBN no: 978-1-905814-44-2
Bir Kültürel Direniş Aracı Olarak Japon Çizgi Romanı Manga Korkut Öztekin
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları / ISNB no: 978-9944-172-33-

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İleriye dönük çocuklar için illüstrasyon projesini çözümleyebilecek ve analiz edebilecek yetkinliği erişmek adına temel oluşturma niteliğindeki çok yönlü proje uygulamaları ve teorik seminerler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler projelerini şahsen kendileri yapmak zorundadırlar. İntihal ve kopya çekmek yasaktır. Bu suçu işleyen öğrenciler en ağır akademik cezaya çarptırılırlar. Projeler önceden belirlenmiş teslim tarihinde verilmelidir. Projelerin üretim sürecinin aşamaları dersin sorumlusu olan öğretim elemanları tarafından yakından takip edilmelidir. Bu kurallara uygun üretilmeyen işler not vermek ya da ders geçmek için kabul edilmez. Öğrenciler derslere devam etmek zorundadır.
Atölye çalışmaları, atölye kuralları dahilinde gerçekleştirilir. Dönem sonu final jürisi sunumlarına mazeretsiz katılmayan öğrenciler önceki durumlarına bakılmaksızın bu dersten kayıtsız şartsız devamsızlıktan kalmış kabul edilirler.

Değerlendirme Kriteri

Atölye çalışmaları, atölye kuralları dahilinde gerçekleştirilir. Dönem sonu final jürisi sunumlarına mazeretsiz katılmayan öğrenciler önceki durumlarına bakılmaksızın bu dersten kayıtsız şartsız devamsızlıktan kalmış kabul edilirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler projelerini şahsen kendileri yapmak zorundadırlar. İntihal ve kopya çekmek yasaktır. Bu suçu işleyen öğrenciler en ağır akademik cezaya çarptırılırlar. Projeler önceden belirlenmiş teslim tarihinde verilmelidir. Projelerin üretim sürecinin aşamaları dersin sorumlusu olan öğretim elemanları tarafından yakından takip edilmelidir. Bu kurallara uygun üretilmeyen işler not vermek ya da ders geçmek için kabul edilmez. Öğrenciler derslere devam etmek zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 4 56
Ödev hazırlama 4 8 32
Final sınavına hazırlık 1 1 1
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.13313133113
ÖK.21133333
ÖK.3335311
ÖK.433333353333
ÖK.53313313
ÖK.633
ÖK.733
ÖK.85333