DERS ADI

: BİLİMSEL VE TIBBİ İLLÜSTRASYON

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3021 BİLİMSEL VE TIBBİ İLLÜSTRASYON SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET KORKUT ÖZTEKİN

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Amacı

Desenin ve illüstrasyonun tıbbi ve bilimsel eğtim süreçlerini geliştirici görsel malzeme olarak nasıl daha verimli kullanılabileceğini öğrenmek, bu konudaki yetkinliği ve bilinci geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Desenin,tıp ve bilimsel eğitim süreçleri üzerindeki etkinliğini arttırmak için uygulama alışkanlığı ve ustalık kazanması
2   Bilisem ve tıbbi araştırmalara özel çeşitli desen tekniklerini gelişmiş düzeyde uygulamayı öğrenmesi
3   Özgün fikir üretimi, hayal gücü geliştirme çalışmalarda ustalaşması ve deseni etkin biçimde kullanabilmeyi kavraması
4   Bilimsel fikir ve projeleri desen yoluyla hayata geçirmesi
5   Yaratıcı desen ve hayalden desen tekniklerinde çalışmalar yapması
6   Desen üzerinden gözlem gücünü kullanma konusunda ustalaşması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İç Mekan ve figür
2 İç Mekan ve figür
3 Şehir ve kaçan noktalar
4 Şehir ve kaçan noktalar
5 Hazır dokulardan faydalanmak
6 Hazır dokulardan faydalanmak
7 Yarı-dönem değerlendirmesi
8 Kavramsal desen
9 Kavramsal desen
10 Çerçeveleme
11 Doğru yaklaşımı benimsemek
12 Tema geliştirme
13 Final projesine ilişkin tartışmalar ve görüşlerin alınması
14 Serbest

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Keys To Drawing with Imagination- Bert Dodson
North Light Books / ISBN-13: 978-1-58180-757-8 / ISBN-10: 1-58180-757-0
Creative Drawing / Howard J. Smagula
Brawn & Benchmark / ISBN: 0-697-14954-4

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sanat ve tasarım çalışmalarının alt yapısını oluşturan desen üretiminin, bilim ve tıp eğitimi süreçlerinde kullanılabilmesi adına gerekli olan el becerisi, yaratıcılık ve görsel algı üzerinde hakimiyet kazanmak için tasarlanmış seminerler ve atölye çalışmaları .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Bütün projelerin % 80 i sınıf içinde yapılan gözleme dayalı bilimsel ve tıbbi illüstrasyon çalışmalarından oluşur. Ayrıca her öğrencinin dönem boyunca en az iki A5 ebadında eskiz defteri doldurması beklenir. Eskiz defterleri başarı düzeyini ve yaratıcılığı belirleyen en önemli öğelerdir. Öğrencinin derse devamı zorunludur. Kopya çekmek ve sahtecilik en ağır biçimde cezalandırılır. Yaratıcılık, çalışkanlık ve derse devam ödüllendirir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin derse devamı zorunludur. Kopya çekmek ve sahtecilik en ağır biçimde cezalandırılır. Yaratıcılık, çalışkanlık ve derse devam ödüllendirir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler projelerini şahsen kendileri yapmak zorundadırlar. İntihal ve kopya çekmek yasaktır. Bu suçu işleyen öğrenciler en ağır akademik cezaya çarptırılırlar. Projeler önceden belirlenmiş teslim tarihinde verilmelidir. Projelerin üretim sürecinin aşamaları dersin sorumlusu olan öğretim elemanları tarafından yakından takip edilmelidir. Bu kurallara uygun üretilmeyen işler not vermek ya da ders geçmek için kabul edilmez. Öğrenciler derslere devam etmek zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 4 56
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 14 4 56
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155555533555555555
ÖK.255255533525552555
ÖK.355255555555555555
ÖK.435253555555555555
ÖK.525522555525552555
ÖK.623253523525552555