DERS ADI

: BASKI TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3008 BASKI TARİHİ ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT CEREN BULUT YUMRUKAYA

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Amacı

Tarihsel bir perspektifte baskının evrimini, bir iletişim aracı olarak kat ettiği yolu ve günümüz algı biçimlerini ne şekilde etkilediğini, sanatsal ifade biçimi olarak özgürleşme sürecini ve günümüz baskı sanatının gelişimini kavratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Baskının tarihsel gelişimini kavrayabilmesi,
2   Görsel iletişimde baskının rolünü tanımlayabilmesi,
3   İnsanlık tarihinde iletişimin bir aracı olarak baskıyı yorumlayabilmesi,
4   Günümüzdeki sanatsal ve tasarımsal baskılar üzerine yorum getirebilmesi,
5   Akademik kurallar içerisinde yazınsal ve sözlü tartışmaya katılabilmesi,
6   Bireysel olarak kendi düşüncesini sunabilmesi,
7   Teorik çalışma üretebilmesi, akademik yazım kuralları çerçevesinde yazılı metin oluşturabilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözlü İletişimden görsel İletişime geçiş, yazının insanlık üzerine etkisi
2 Sözlü İletişimden görsel İletişime geçiş, yazının insanlık üzerine etkisi
3 Onbeşinci yüzyıl: Blok baskıdan matbaaya
4 Matbaa ve baskının bilginin dağılımı üzerine etkisi
5 Onaltıncı yüzyıl: Görsel anlatımın yeni kuralları
6 Onyedinci yüzyıl: Kitap ve resim
7 arasınav
8 Onsekizinci Yüzyıl: Sanatsal baskının gelişimi
9 Ondokuzuncu Yüzyıl: Fotoğraf ve Litografi
10 Görsel Toplumdan Fotografik Topluma geçiş
11 Yirminci Yüzyıl: Baskının toplumsal ifade biçimine dönüşmesi
12 Yirminci Yüzyıl: Akımlar ve Savaşlar
13 Yirminci Yüzyıl: Akımlar ve Savaşlar
14 Çağdaş Yöntemler ve günümüz baskı üretimine bakış
15 Çağdaş Yöntemler ve günümüz baskı üretimine bakış

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prints and Visual Communication, William M. Ivins, Jr., MIT Press, 1989
Five Hundred Years of Printing, S. H. Steinberg, Penguin Books, 1979
The Printing Revolution in Early Modern Europe, Elizabeth L. Eisenstein, Cambridge University Press, 1997
Prints of the 20th Century: A History, Riva Castleman, Thames and Hudson, 1988
Tarihin Görgü Tanıkları, Peter Burke, Kitap Yayınevi, 2003
Medyanın Toplumsal Tarihi, Asa Briggs, Peter Burke, Kırmızı Yayınları, 2012

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders ön hazırlık ve tartışma üzerinden yürütülür. Öğrencinin dersi yönlendirmesi beklendiğinden derse hazırlıklı gelmelidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + FN * 0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + DKL * 0.10 + BUT * 0.40

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım son derece önemlidir. Tartışma üzerinden yürüyem derse hazırlıklı gelinmelidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70 ine katılmak.
Her türlü kopya ve usulsüz alıntılar Üniversite Disiplin Yönetmeliğine göre cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd. Doç. Ceren BULUT YUMRUKAYA
ceren.bulut@deu.edu.tr , +902324129169

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.1455334545553
ÖK.24553345455532
ÖK.3455334545553
ÖK.44553345455543
ÖK.5455334545553
ÖK.65553345455533
ÖK.75553345455533