DERS ADI

: YARATICI DESEN

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 2014 YARATICI DESEN SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT MEHMET KORKUT ÖZTEKİN

Dersi Alan Birimler

Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Amacı

İllüstrasyonun görsel iletişimin çeşitli alanlarında nasıl kullanıldığını uygulamalı projelerle anlamak ve pekiştirmek; illüstrasyon üretim tekniklerini, fikir geliştirme ve uygulama sürecine ilişkin alıştırmaları pekiştirmek beraber öğrenmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Tasarımda sanatsal üretim ve deneysellik duyarlılığının kazanılması
2   Çeşitli tasarım ve illüstrasyon tekniklerini uygulamanın ve harmanlamanın öğrenilmesi
3   Özgün fikir üretimi, hayal gücü geliştirme çalışmalarının öğrenilmesi
4   Sorumluluk alarak müşteriden bağımsız, kendi gündemini ve ürününü yaratan tasarımcı ve girişimci olmaya adım atılması
5   Kısıtlı imkanlarda çalışmayı ve malzemeyi çoğaltmanın öğrenilmesi.
6   Grafik öyküleme tekniklerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

GRB 3001 - Grafik Resimleme
GRB 3007 - Grafik Öyküleme Tarihi

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve hedeflerin belirlenmesi, 1.proje brief: Çağrışımlarla ve imge yaratmak; Multimedia
2 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
3 Atölye çalışması
4 Atölye çalışması
5 1.proje teslimi; 2. proje brief Kitap kapağı; Multimedia
6 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
7 Atölye çalışması
8 Atölye çalışması
9 2.proje teslimi; 3. proje brief Metni resimleme; Multimedia
10 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
11 Atölye çalışması
12 Atölye çalışması
13 3.proje teslimi; 4. proje brief Süreci betimlemek; Multimedia
14 Eskiz değerlendirmesi ve seçimi.
15 Atölye çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

The Education of An Illustrator- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581150759
Teaching Illustration- Steven Heller -Marshall Arisman
Allworth Press / ISNB no: 978-1581154665
Yardımcı kaynaklar:
Panel Discussions, Design in Sequential Art Storytelling- Durvin S. Talon
TwoMorrows Publishing / ISBN no: 1-893905-14-4
Comic Book Design Gary Spencer Millidge
ILEX / ISBN no: 978-1-905814-44-2
Bir Kültürel Direniş Aracı Olarak Japon Çizgi Romanı Manga Korkut Öztekin
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Yayınları / ISNB no: 978-9944-172-33-

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ok yönlü desen projeleri uygulamaları ve teorik seminerler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Atölye çalışmaları, atölye kuralları dahilinde gerçekleştirilir. Dönem sonu final jürisi sunumlarına mazeretsiz katılmayan öğrenciler önceki durumlarına bakılmaksızın bu dersten kayıtsız şartsız devamsızlıktan kalmış kabul edilirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler projelerini şahsen kendileri yapmak zorundadırlar. İntihal ve kopya çekmek yasaktır. Bu suçu işleyen öğrenciler en ağır akademik cezaya çarptırılırlar. Projeler önceden belirlenmiş teslim tarihinde verilmelidir. Projelerin üretim sürecinin aşamaları dersin sorumlusu olan öğretim elemanları tarafından yakından takip edilmelidir. Bu kurallara uygun üretilmeyen işler not vermek ya da ders geçmek için kabul edilmez. Öğrenciler derslere devam etmek zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 60 1 60
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 15 1 15
Final sınavına hazırlık 1 3 3
Ödev hazırlama 4 8 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.155555533555555555
ÖK.255255533525555525
ÖK.355255555555555525
ÖK.435253555555553525
ÖK.525522555525552552
ÖK.623253523525552325