DERS ADI

: YEREL MÜZELER VE TOPLUM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 4110 YEREL MÜZELER VE TOPLUM SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT ELİF KESER KAYAALP

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Son yıllarda özellikle Türkiye de yerel müzelerin sayısında ciddi bir artış olmuştur. Bu ders, hitap ettikleri kitle ve koleksiyonlarındaki çeşitlilik dolayısıyla farklılıklar gösteren müzeleri inceleyektir. Bu müzeler için nasıl yapıların seçildiği tartışılacaktır.
Müzelerin ve kültürel mirasın kimlik, topluluk bilinci ve hafızası oluşturmaktaki rolü, eğitime sağladığı katkı tartışılacaktır. Dini ve etnik mirasın önemi, sergilenişi ve bunların toplumsal rolü, kimlik ve toplumsal aidiyet yaratmadaki etkisi araştırılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Müzeciliğin diğer disiplinlerle ilişkisini anlama.
2   2. Müzeleri ve müzeciliği geniş bir perspektif içinde değerlendirebilme.
3   3. Yerel müzeler ve toplumal aidiyet arasındaki bağı öğrenme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yerel Müzelerde Koleksiyon
2 Tarihi Yapıların yerel müze olarak kullanımı
3 Yerel Müzelerde Tasarım ve sergileme
4 Müzeler ve Kimlik
5 Öğrenci Sunumları
6 Toplumsal Hafıza
7 Yakın tarihli toplumsal olaylara yönelik müzeler
8 vize
9 Kültürel Miras, Çoğulculuk ve İnsan Hakları
10 Müzeler, Toplum Bilinci, Toplumsal Katılım
11 Etnik Kültürel Miras
12 Dini Kültürel Miras
13 Yerel Yönetimler ve Müzeler
14 Yerel müzeler ve diğer müzelerin koleksiyon ve sergileme açısından karşılaştırılması
15 Genel Değerlendirme
16 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Atagök, Tomur (der.) (1999) Yeniden Müzeciliği Düşünmek. Yıldız Teknik Basım-Yayın Merkezi: İstanbul.
Gür, A. (2001) Üç boyutlu öyküler: Türkiyeli ziyaretçilerin gözünden Anadolu medeniyetleri
müzesi ve temsil ettiği ulusal kimlik: Özyürek (ed.), Hatırladıklarıyla
ve Unuttuklarıyla Türkiye nin Toplumsal Hafızası, İstanbul, 215-47.
Alexander,E., M. Alexander (2008); Museums in motion: an introduction to the history and functions of museums.
Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küreselleşme ve Yerelleşme. (2000) Tarih Vakfı: İstanbul.
Silverman, Lois H. (2010) The Social Work of Museums. Routledge: New York and London.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum ve ödevler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavları çoktan seçmeli ve klasik sorular üzerinden öğretici yöntemle yapılır.

Değerlendirme Kriteri

Sınavların, sunumların ve ödevlerin değerlendirilmesi.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. DEÜ Edebiyat Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/edebiyat adresinden temin edebilirsiniz

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.kayaalp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 3 3
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.145555
ÖK.2
ÖK.35555