Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzecilik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
YRD.DOÇENT ELİF KESER KAYAALP |
Dersi Alan Birimler |
Müzecilik |
Dersin Amacı |
Bu derste kültürel miras çalışmalarında değişen yaklaşımlar ve çağdaş kuramlar tartışılacaktır. Kültürel miras alanlarının ziyareti, son dönemde yaygın olarak kullanılan deneyim ve kültürel performans ilişkisi içinde değerlendirilecektir. Öğrencilere kültürel mirasın yönetimi, sürdürülebilirliği, kültürel miras hukuku, uluslararası kurumlar ve konvansiyonlar hakkında bilgi verilecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Atagök, Tomur (der.) (1999) Yeniden Müzeciliği Düşünmek. Yıldız Teknik Basım-Yayın Merkezi: İstanbul. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, sunum ve ödevler. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavları klasik sorular üzerinden yapılır. |
Değerlendirme Kriteri |
Sınavların,sunumların ve ödevlerin değerlendirilmesi. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. DEÜ Edebiyat Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/edebiyat adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
elif.kayaalp@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|