DERS ADI

: MÜZE YAPILARI TASARIMI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 3002 MÜZE YAPILARI TASARIMI II ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT HİKMET GÖKMEN

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Günümüzde müzelerde değişen sergileme yaklaşımları müze yapılarının biçimlenmesini de etkilemektedir. Bu doğrultuda bu ders kapsamında müze yapılarının nasıl biçimlendiği, tarihsel süreçteki gelişimleri, programları ve temaları, tipolojileri, Türkiye den ve dünyadan örnekler üzerinden irdelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Derse yönelik kavramların önemini kavrama,
2   Ders konusu kapsamında bilgi toplama ve araştırma yapma,
3   Ders kapsamındaki konulara yönelik eleştirel düşünebilme,
4   Müze yapılarının mekânsal özelliklerini analiz edebilme,
5   Müze yapılarını tüm boyutları ile (sergileme, aydınlatma, güvenlik, ) değerlendirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin tanıtılması, temel kavramların tanıtılması
2 Bir Müze Yapısının Mekânsal ve Strüktürel Analizi
3 Modern Müzecilik Anlayışı İle Uygulanan Sergileme ve Sunum Teknikleri
4 Günümüz Sergileme Tasarımı, Türleri ve Sergileme Tasarımı Örnekleri
5 Koruma ve Depolama Tekniklerinin Modern Müzecilik Açısından Önemi
6 Modern Müzecilikte Koruma Araştırma ve İletişim
7 Müzelerde Aydınlatma ve Güvenlik
8 Müzelerde Aydınlatma ve Güvenlik
9 Müze yapılarında malzeme seçimi, ısı ve nem kontrolü
10 Ara Sınav
11 Öğrenci Sunumları ve tartışma
12 Öğrenci Sunumları ve tartışma
13 Öğrenci Sunumları ve tartışma
14 Öğrenci Sunumları ve tartışma
15 Öğrenci Sunumları ve tartışma
16 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zeiger, Mimi (2005) New Museums: Contemporary Museum Architecture Around The World (Universe Architecture Series)
Henderson, Justin, (1998) Museum Architecture, 1998
Onur, Bekir (2012) Çağdaş Müze, Eğitim ve Gelişim, Müze Psikolojisine Giriş, Ankara: İmge Yayınları
Onur, Bekir (2013) Müze ve Oyun Kültürü, Ankara: İmge Yayınları
Schubert, Karsten (2004) (Çeviri: Rana Smith) Küratörün Yumurtası, İstanbul: İstanbul Sanat Müzesi Vakfı İktisadi İşletmesi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders Anlatımı, ödevler, öğrenci sunumları, tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.30 + BUT * 0.50

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kavrama, araştırma yapma, eleştirel düşünebilme, ara sınav ile, Analiz edebilme, değerlendirebilme ödev ile ölçülecektir. Kavrama, araştırma yapma, eleştirel düşünebilme, analiz edebilme, değerlendirebilme final sınavı ile ölçülecektir.

Ara Sınav: %20
Ödev: %30
Final Sınavı: %50

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin seçtikleri çalışma konularına yönelik, bireysel olarak hazırladıkları ödevler sınıfta sunulacak ve tartışılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hikmet.gokmen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.153
ÖK.255
ÖK.344
ÖK.44
ÖK.5