DERS ADI

: ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 3104 ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

YRD.DOÇENT URUNGU AKGÜL

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Bu derste uygarlık ve kültür kavramları irdelenecek, Batı uygarlığının unsurları ve temelleri tanıtılacaktır. Antik Çağdan günümüze dek çağlar kronolojik sıralamaya gore tarihsel, düşünsel, mimari ve sanatsal özellikleri açısından incelenecektir. Derste ayrıca, Batı ve Doğu tarihinde önemli bir yere sahip olan bazı düşünürlerin temel konulardaki fikirleriyle varsayımları tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanayi Devrimi ile başlayan modern dünya tarihinin seyrini konu başlıkları ile işler.
2   Endüstriyel alandaki gelişmelerin toplum yaşantısı üstündeki etkilerini inceler.
3   19. yüzyıldan 20. Yüzyıla geçişte beliren siyasal akımları ve dünyadaki toplumsal etkilerini öğretir.
4   20. yüzyıl eşiğindeki dünyadaki sanat ve mimarlık akımlarını inceler
5   Modern çağı hazırlayan teknolojik değişimleri, sanatsal ürünleri, toplumsal yansımaları konu edinir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş Dünya Tarihine Giriş
2 Endüstri Devrimi
3 Fransız Devrimi ve Etkileri
4 Fransız Devrimi ve Etkileri
5 Kraliçe Viktorya dönemi
6 Birinci Dünya Savaşı
7 Birinci Dünya Savaşı
8 Ara sınav
9 Psikanaliz Çağı
10 İkinci Dünya Savaşı
11 İkinci Dünya Savaşı
12 Kuzeyden gelen akımlar
13 68 kuşağı
14 Soğuk Savaş Dönemi
15 Soğuk Savaş Sonrası Avrupa
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kagan, Donald et al. (1999) The Western Heritage Volume II: Since 1648. Prentice Hall: New Jersey.
Delouche, Frédéric (ed) ( 2001) Illustrated History of Europe A Unique Portrait of Europe s Common History Cassell: London
Palmer, R.R., Lloyd, J.C. A History of the Modern World (9th Edition), 1984.
S. Waugh, Essential Modern World History, Nelson Thornes, UK, 2001.
Walsh, B., Murray, G. Gcse Modern World History: Teacher's Resource Book, 2002.
Davenport, J.C. The French Revolution and the Rise of Napoleon, Chelsea House, Library of Congress Cataloging, New York, 2012

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

urungu.akgul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1435
ÖK.2435
ÖK.3435
ÖK.4435
ÖK.5435