DERS ADI

: SERGİLEME YÖNTEMLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZC 4004 SERGİLEME YÖNTEMLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Müzecilik

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROFESÖR REMZİ YAĞCI

Dersi Alan Birimler

Müzecilik

Dersin Amacı

Müzecilikte her türlü malzemenin, buluntu grubunun, teknolojik aracın, sanat yapıtının konusuna, yoğunluğuna, türlerine göre sergilenme yöntemleri dersin içeriğidir. Berlin Pergamon Museum un 1901 tarihindeki kuruluşundan 2009 da açılan Yeni Akropolis Müzesi ne dek sergilemenin evrimi ve örnekleri, sergileme tasarımları ve hayata geçirilişi, vitrin düzenleme, etiket yazma, açıklama hazırlama gibi konular dersin başlıca konularıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müze malzemesinin nitelik olarak ayrıştırılmasını öğretir.
2   Müze malzemesinin sergilenmesi için ön hazırlıklar konusunu işler.
3   Müze malzemesinin arka plan tanımını, grafik hazırlık, metin yazarlığı gibi alanlarda irdeler.
4   Müze malzemesinin teknik donatılarla, bilgisayar alt yapısı, aydınlatma gibi gereçlerle sergilenmesi konularını işler.
5   Müze sergilemesi için yaratıcı tasarım ve örnekleri tanıtır, yeni tasarımların alt yapısını oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tematik seçim ve hazırlık
2 Metin araştırması
3 Sergi malzemesi çalışması
4 Grafik arka plan
5 Işık tasarımı
6 Taşıma ve yerleştirme
7 Sergi bütünlüğü
8 Ara sınav
9 Vitrin ve öteki sunum biçimleri
10 Yerinde sergileme
11 Taşıma yöntemli sergilemeler
12 Dolaşım ve rehberlik sorunları
13 Buklet destekleri-elektronik araçlar
14 Sergi ve halkla ilişkiler
15 Sergi bakımı
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Elmas ERDOĞAN, Perge Arkeolojik Sit Alanı Peysaj Özellikleri
ve Koruma Sorunları , ZKÜ Bartın Orman Fakültesi Dergisi, Yıl: 2006 Cilt:8 Sayı:10, s:36-47.
- Mustafa Poyraz, Müzelerde Isı, Işık ve Nem, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Adana 2008.
-Nancy H. Ramage, Restorer and Collector: Notes on Eighteenth-Century Recreations of Roman Statues , Memoirs of the American Academy in Rome. Supplementary Volumes, Vol. 1, TheAncient Art of Emulation: Studies in Artistic Originality and Tradition from the Present to Classical Antiquity (2002), s: 61-77.
-Sue Allen, Designs for Learning: Studying Science Museum Exhibits That Do
More Than Entertain , Published online in Wiley InterScience (www.interscience.wiley.com).
-Luigina Ciolfi- Liam J. Bannon, Designing Interactive Museum Exhibits!: Enhancing visitor curiosity through augmented artefacts , ECCE11 - Eleventh European Conference on Cognitive Ergonomics. Catania (Italy), September 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power Point sunumları
2. Anlatma
3. Soru-cevap
4.Kütüphane Araştırmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ. 1-5 Arasınav ve Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sukru.tul@deu.edu.tr Tel:18710

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 10.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.135
ÖK.253
ÖK.354
ÖK.45
ÖK.55