DERS ADI

: ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2013 ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ I SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Türk Dilinin tarihsel dönemleri içerisinde önemli bir yere sahip olan Eski AnadoluTürkçesi döneminin metinlerini okuma, anlamlandırma ve gramer yapılarını inceleme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eski Anadolu Türkçesi döneminin tarihsel süreçteki yeriniöğrenmek.
2   Eski Anadolu Türkçesi Döneminin eser ve şahsiyetleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3   Eski Anadolu Türkçesinin dil ve imlâ özelliklerini kavramak.
4   Öğrenilen dil özelliklerini metinler üzerinde uygulayabilmek.
5   Eski Anadolu Türkçesinin dil ve kültür tarihimizdeki yerini ve önemini kavratmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eski Anadolu Türkçesi Dönemi hakkında bilgiler
2 Eski Anadolu Türkçesi eserleri ve dönemin imla özellikleri
3 Dede Korkut Kitabı hakkında bilgiler ve eserin imla özellikleri
4 Dede Korkut Kitabı metin okuma ve gramer incelemesi
5 Dede Korkut Kitabı metin okuma ve gramer incelemesi
6 Dede Korkut Kitabı metin okuma ve gramer incelemesi
7 Ara Sınav
8 Dede Korkut Kitabı metin okuma ve gramer incelemesi
9 Dede Korkut Kitabı metin okuma ve gramer incelemesi
10 Dede Korkut Kitabı metin okuma ve gramer incelemesi
11 Dede Korkut Kitabı metin okuma ve gramer incelemesi
12 Dede Korkut Kitabı metin okuma ve gramer incelemesi
13 Dede Korkut Kitabı metin okuma ve gramer incelemesi
14 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gürer Gülsevin, E. Boz, Eski Anadolu Türkçesi, Gazi Kitabevi, Ankara, 2004
Hatice Şahin, Eski Anadolu Türkçesi, Akçağ yayınları, Ankara, 2003
Faruk KadriTimurtaş, Eski Türkiye Türkçesi,Enderun Kitabevi, İstanbul, 1994
Mustafa Özkan, Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2000
Mehmet Akalın, Tarihi Türk Şiveleri, TKAE, Ankara 1998
Ahmet Bican Ercilasun, Türk Dili Tarihi, Akçağ yayınları Ankara,2004
Dede Korkut Kitabı I Giriş-Metin-Faximile Ankara, 1958
Dede Korkut Kitabı I I İndex-Gramer Ankara, 1958

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 10 1 10
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Final Sınavı 1 4 4
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14315511152131
ÖK.24315511152131
ÖK.34215511152121
ÖK.44315511152121
ÖK.55315511152121