DERS ADI

: ESKİ TÜRKÇE I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 2015 ESKİ TÜRKÇE I SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇENT CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı (İ.Ö)
Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Bu derste Türk dilinin tarihi dönemler içerisinde önemli bir yeri olan Orhun Türkçesiyle yazılmış eserler ve bunların dili ilgili bilgiler edinmek, yazılmış bilimsel kaynakları gözden geçirmek, diğer dönemlerle karşılaştırarak öğrencileri bilgilendirmek amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Köktürk tarihi hakkında bilgi sahibi olma
2   Metinler üzerindeki ilk yayınları öğrenmek
3   Köktürk alfabesi ve Köktürkçenin fonetik özelliklerini kavramak.
4   Köktürk metinlerini okumak
5   Kül Tigin yazıtını okumak ve incelemek (fonetik, morfolojik, sentaktik, leksik).
6   Bilge Kağan yazıtının Kül Tigin yazıtından farklı olan taraflarının incelemek.
7   Tonyukuk yazıtının incelenmesi (fonetik, morfolojik, sentaktik, leksik).

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Moğolistan coğrafyası ve yazıtlar hakkında genel bilgiler
2 Köktürk alfabesi, Köktürkçenin fonetik ve morfolojik özellikleri
3 Kültigin Yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
4 Kültigin Yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
5 Kültigin Yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
6 Bilge Kağan Yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
7 Ara Sınav
8 Bilge Kağan Yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
9 Bilge Kağan Yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
10 Bilge Kağan Yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
11 Tonyukuk Yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
12 Tonyukuk Yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
13 Tonyukuk yazıtı metin okuma ve gramer incelemeleri
14 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Prof.Dr. Muharrem Ergin, Orhun Abideleri Boğaziçi Yayınları,İstanbul1980
Vilh. Thomsen, Orhon Ve Yenisey Yazıtlarının Çözümü İlk Bildiri, Ankara,1993
Prof.Dr.Talat Tekin, Orhon Yazıtları,Ankara,1988
A.Von Gabain, Eski Türkçenin Grameri,Ttk Basımevi,Ankara,1988
James Russell Hamilton,İyi Ve Kötü Prens Öyküsü, Tdk Yayınları,Ankara 1988
Ahmet .B Ercilasun, Türk Dili Tarihi, Akçağ Yay.Ankara 2005
Şinasi Tekin,Eski Türkçe ( Türk Dünyası El Kitabı)
İyi Prens Kötü Prens( Kalyanam Kara Papam Kara) Uygurca Metin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüzyüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 1 10
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15515541152131
ÖK.25515531152131
ÖK.35515541151131
ÖK.45415541151121
ÖK.55515531151121
ÖK.64515531152121
ÖK.75515541152121